|
|
|
|---|---|
Grusse |
British racing green finns på M3 GT, är den färgen metallic? oo=00=oo |
BeeMWe playboy |
Nej, inte på Jaguar eller MG iallafall... Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
| Det är metallic på BMW (eller räknas som det). | |
|
appropå det här med färger, sant som det sägs, den riktiga BRG är ej metallic, men BMW har det. MEN, England fick ju grönt(innan hade de gult?? ) och Italien rött, men vad hade Tyskland för tilldelad färg...(enligt FIA el.motsv.) ?? nån som vet ?? Philip |
|
|
Tyskland hade silver, därav alla härliga silverpilar. Mr C |
|
|
Den BRG som finns på en M3 GT inte är metallic. Är det metallic så heter färgen Oxford Grön. |
|
|
Bilsport skrev: "....thomas läckra M3GT, som alla andra i BRGmetallic"..... jäkla skräpblaska.... silver....så klart... tack ! Philip |
|
|
BRG är ej metallic, den är blank. Den gröna på M3 GT heter ej BRG, det är inte Oxford heller, minns ej vad den heter ! |
|
|
Skalon: det står faktiskt BRG på plåten på fjädertornet under huven på GT3orna.... det vet jag...sen om den är riktigt BRG, det vete fasen.... MVH Philip |
|
Grusse |
Köpte lack till en M3 GT och den är inte metallic, men den måste klarlackas så den går under metalliclack. |
Grusse |
Någon som har artikelnummret på lackskylten i motorummet för BRG? |
| Tävlade inte Tyskland under en lång period med vita bilar? | |
|
En lack klassas inte som metallic bara för att man har klarlack på den, det heter då 2-skikts solid lack. Brittish racing green finns både med och utan metallic. |
|
|
Jag köpte en 328 touring-97 för ett par veckor sedan och den är beställd som en individualmodell. Bilen är lackerad i BRG och det är inte en metallicfärg, den har en bas och sedan en klarlack som topp. På färgmärkningen i motorutrymmet står det även att man ska använda sig av en svart grundfärg. Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
|
*grusse* Tror att det ska va 2 121 647 BRG 312 fuller schwarz Länk |
|
Grusse |
MNS_M3: Tack för hjälpen. |
|
Är lite nyfiken på likhet/skillnad mellan BRG, Oxford green och Oxford green II. Nån färgkunning som kan reda ut? Många, om inte alla solida lacker har sedan rätt många år klarlack på toppen. Man märker det om inte annat vid vaxning/polering, trasan blir inte färgad som förr i tiden. FP |
|
|
Nu blir det trådlyft... :) Ska lacka om fronten på GT:n pga stenskott och nu undrar jag, hur är det nu då, är det metallic eller ej? Har letat och är inte hundra säker efter att läst svaren i denna tråden... Antar att det ska vara klarlack med? Hjälp! /Jonas |
|
|
BRG ÄR en "solid" lack...Det många glömmer/blandar ihop är att på den "gamla goda tiden" så la man ej klarlack över en vanlig solid lack. Min gissning är att anledningen till detta är att man använde sig av en annan typ av lack. Dock så har jag för mig att majoriteten av alla bilar (i princip oavsett märke) klarlackeras från o med början av 1990-talet (-92/-93). Ett enkelt sätt att kolla om bilens solida lackering är klarlackad eller ej är att ta lite fin polish på ett "dolt ställe" o polera lite...Om polertrasan blir färgad med samma färg som bilen har så saknas det klarlack, i annat fall så är den klarlackad. |
|
|
Ett annat sätt att ta reda på det är att köpa färgstift på BMW om det är klarlack medföljer ett klarlacksstift jämngamla färger som Alpinweiss III och Hellrot har klarlack så med största sannolikhet har även BRG det. Stephan |
|
|
Tack för bra och utförliga svar! :) Nu e fronten loss och ska fraktas till lack, ska testa ditt tips att polera färgen lite för att se säkert... /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.