AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
733

Defekt Ac eller Klima

To
15
Tommy L
BMW 320d touring -03
Jag har gjort en felsökning på den, Undar om det är någon ide att köpa beg, reservdelar för att fixa den?
Det som är felet är följande, Kompressorn, Kondensorn, Torkfilter, och röret mellan kompressorn och torkfiltret,
Fick ett pris på 11 000:- Av en kille som håller på med sånt när mig. Undrar även hur man ser skillnad på Ac och Klima?
på 525 tdsa -93
Tack på förhand
//Tomy

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Klimatanläggningen har 3 rullar, en för att ställa fläkthastigheten och dem andra två för att ställa temperaturen på förar- resp passagerarsidan. Det sitter även 9st knappar, AUTO, m.fl. En vanlig AC har 3 st rattar och 3st skjutreglage. Klimatanläggningen har ersatt skjutreglagen med tryckknappar istället.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Maila runt och fråga Brantzells i Jönköping begär 6500 kr ink moms för att byta kondensor torkfilter samt fylla upp min tds...de flesta andra som svarade låg på några tusen till utom BMW som svarade minst 10 tusen troligen mycket mer...

Det är inte ide att köpa beg du vet inte hur länge det håller..Brantzells finns ju i Linköpning också Länk Han som mailade mig från JPKG heter Anders Häll...du har ju inte långt dit heller..

Kondensor kan du köpa från Länk eller Länk
och byta själv det är inte så svårt du spar några tusenlappar i jobbkostnad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.