|
|
|
|---|---|
|
Första frågan! Min bmw bavaraia buisniess med cdväxlare osv är kul va.. funkar juh.. men jag har ne mp3 spelare liggandes från min förra bmw som vore ännu bättre, skruvar lös original stereon och inser att min DIN kontakt passar lika mkt där som mn v8a i en fiesta.. dvs inte alls ;) så nu till frågan, finns det omkopplare på bmw eller liknande, dvs från bmw till vanlig standard DIN ?. Andra Frågan! Min gaspedal hackar, dvs den är trög när man trycker ner och svårt att ha jämn och mjukt gaspådrag när man kör sakta.. vad tror ni detta beror på.. känns inte som att det är direkt i pedalen iaf, och framme vid motorn där spjället sitter har jag smörjt utan nån förbättring, tror ni det kan hjälpa att ta lös vajern, och droppa in olja och mjölka på gasen samtidigt, dvs dra in olja i själva wiren..? eller sitter det nåra bussningar lr nåt som brukar ta slut i pedalstället lr nåt?. tack på förhand för svaren ;) /mvh jocke | |
| Det finns ISO kablage att köpa som passar BMW:s special-radio kontakt. Dessa finns på vanliga radioaffärer. Angående gaspedalen så vet jag inte hur det ser ut på 540, sitter det wire på dem? Då kan du smörja den. Smörj även upp lederna på gaspedalen, det kan hjälpa. Smörjning av hela gasreglaget/mekanismen ingår i INSPECTION 2 servicen. | |
| Om wiren är plastöverdragen i höljet så är det inte alltid så bra att smörja med olja eftersom plasten kan lösas upp och sedan börjar den kärva. Prova att ta lös wiren och känn om den kärvar när du drar i den. Prova även att böja lite på den när du känner efter. | |
| ...eller så har du "motionerat" gaspedalen lite för dåligt ;o) | |
|
Dodger, är nog inte det som är problemet kan jag intyga dig starkt ;) jo har testat motionera den lös ochså.. men såg inte ut som att det var i reglaget utan att det var nån annanstans, men ska kolla lite nogrannare imorrn! ang radion så perfekt.. då är det bara att åka in och kolla då! /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.