|
|
|
|---|---|
|
Jag har lämnat in 530:n på märkesverkstad pga att tomgången svajjar när bilen rullar & när kopplingen trampas ner. Ju fortare jag åker och trampar ner kopplingen desto mer svajjar tomgången, ibland dör motorn. Även när jag står stilla kan jag locka fram svajjet genom att från tomgång ge mycket lite gas - då vandrar varvtalet. Verkstaden har kopplat till diagnos utan att få något felmeddelande. Igår har de bytt nå´t slags insugsmembran. Då jag hämtade bilen sa meken att jag måste ge bilen ett antal mil innan "den blir bra", den har ju körts ett antal mil med undertryck i motorn då membranet var defekt. Själv tror jag inte på detta och kommer att reklamera - felet kvarstår. Jag skrev på en lapp första gången jag lämnade bilen att luftfilterlådan har hela undersidan bortsågad & undrade om detta kan ha med problemet att göra men fick inget svar. Kanske nå´n duktig här som kan överglänsa "min" verkstad? Daniel | |
|
Membranet är ett hett tips men om du inte har märkt skillnad omedelbart så var det inte det som var felet. Karlskrona träff Länk Länk |
|
| Är luftfilterlådan sågad? Det är troligen någon som haft ett "Sportluftfilter" i din stackars bil, det mår dem som regel inte bra av. Motorn kan ju suga in skräp förbi luftfiltret om lådan är sågad. Det kan bli otätt. Byt den till att börja med! | |
|
Tjuvluft i insugspackningen?? |
|
kimozabe |
Låter som ett av mina problem, när jag kör 'häftigt' så stiger tomgången till runt 2000 varv, efter ett tag går den tillbax till 800 varv. händer rätt ofta. vet inte vad jag ska ta mig till. |
serben |
jag tror att problemet är just luftfilter lådan byt eller lappa ihopp o testa............ man kan inte ha bra bil o bra brud |
| Jo - luftfilterlådan får jag allt ta & täta & testa. Om detta simpla, stora & uppenbara hålet skulle vara orsaken till tomgången så skulle jag få en mindre "chock". Tänk i så fall att behöva köra med 2 bilar tur & retur 3 ggr. till en MÄRKES-verkstad utan att få det felet åtgärdat. Det står inte direkt i paritet med vad BMW som bil erbjuder - weltklasse. Kan nå´n förresten förklara vart jag hittar insugspackningen på min bil? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.