AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.070

Låter konstigt när jag släpper kopplingen och ska gasa.

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Vet inte riktigt vad problemet kan vara. Det började ikväll när jag stod vid ett rödljus. När jag skulle börja köra så lät bilen konstigt undertill. Det är nästan som om något var löst. Det låter ingenting när jag kör utan det är bara i starter när jag släpper kopplingen för mycket. Den nästan hostar till... Det funkar om jag möter kopplingen med en del gas obs att det är mycket mer gas än jag har behövt ge innan för att få en skön behaglig start. Vad kan detta vara? Någon annan som har råkat ut för det?

Tacksam för svar.

Mvh
Kristoffer

SHooT^
menar du kopplingen hugger lite typ att du nästan får kärringstopp ?
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Ja ungefär så....=(

SHooT^
ok det kan vara så att packboxen på vevaxeln läcker lite olja typ om du kör med helsyntet, det är inte mycke det läcker så det syns inte på oljestickan .sen kan det ju vara så att det är lådan som läcker lite olja .hmm testa en grej innan du gör nått drastiskt kör bilen varm så att problemet uppstår igen leta upp en bra plats att stå på dra handbromsen lägg i 2:an varva upp motorn lite och slira på kopplingen ett par sekunder men inte förlänge du känner den brända lukten ganska snart hehe sen är det bara å prova med en krypstart blev det bättre ? kommer huggningarna tillbaka typ inom nåra dagar så är det nog så att det läcker=/jag hade en 316 91:a innan och på den var det så ..men du har ju en nyare bil och jag tror inte det är samma motor .
Ko
663
Koffe
320iC -93
Ett klassiskt fel med -93 o -94or. Nya asbestfria lameller med barnsjukdomar. Använd sökfunktionen och sök på huggande koppling och liknande så ser du att det är ett ganska vanligt problem... tyvärr. Blir själv tokig på min koppling! Men det blir bara så när bilen är varm va?

//Koffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.