AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
412

Är det någon som har erfarenhet av BMW:s egen försäkring

GL
21
GLT
BMW 318i Touring -99
Hej!
Har köpt en BMW 318i Touring 1999 från Tyskland.
Tog kontakt med IF försäkringsbolag och de rekommenderade mig till BMW:s egen försäkring i stället för deras.
Är det någon som har erfarenhet av dem. bättre eller sämre??
GT.
sök sök sök och du finner både ris och ros...

( sök inlägg med den fina funktionen högst upp på sidan)
Jag har min bil hos dom, som alla andra f-bolag giriga giriga giriga. :)

Mvh/Soki

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
IF: Är numera ägare till fd Dial som har sk Origianlförsäkring för BMW och en hel hög med bilmärken.
Är väl lika struliga som alla andra bolag , ska ha in samma uppgifter(skadeanmälan) tre ggr och verkar ändå slarva bort pappren, kan komma uppgifter och krav på helt andra händelser i delar av landet där du inte satt din fot eller bil på 10 år.:))

///MVH Hasso
Länk

...och BMW orginal var dyrare än If på 523an... märkligt.. och som Hasso säger: sameshit, diffrent names...

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Dyrt var det när jag begärde min offert därifrån iaf...Blev INGET byte till "BMW original" för min del....Såg på TV att försäkringsbolagens vinster skjutit rejält i höjden nu på slutet,det ante mig när jag såg vad dem ville ha för mina "gammelbilar"..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kan också tillägga att jag nu har Trygg-Hansa på 528:an och Länsförsäkringar på M535:an och betalar nu på dem ca 3000kr/år halvförsäkring /1000mil på 528:an.

På M535:an betalar jag ca 4800kr med likadana förutsättningar.

Billigt iofs om man jämför med många andra,men som sagt skulle jag ha bytt till "BMW orig." så skulle kostnaden ökat med flertalet tusenlappar(kommer ej ihåg hur mycket dock)..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.