|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 325 -88 med motor. motorel+styrbox frånen -87:a i den runda el kontakten fattas stift på -87 elen. motorn gårunt men ingen gnista+ingen bränslepump går i gång vad fel måste jag byta el system eller är något trasigt -87 gick bra inan jag togur motorn M-Boy | |
|
Har du satt i kontakten med tre kablar i handskfacket (torde vara en svart, en grön, en ...)? Hade själv det problemet då jag bytte motor. Allt annat funkade före men den startade inte, men efter jag pluggade i den så startade den genast. Bee My Wheels |
|
|
Man tackar för svaret. Jag har set dom kablarna men hittar ingen stans på -88 att sätta dem. Det är alltså där felet är M-Boy |
|
|
Har du färddator? Startspärren torde använda sig av den gröna kabeln. Annars så hittade jag inte genast nån passande motsvarande kontakt i min bil, men den fanns nog där... bara att gräva under instrumentbrädet vid handskfacket. OBS, den kontakt som fanns i bilen hade inte samma färger men den passade ihop med den som kom från motorn Bee My Wheels |
|
|
Hej Ingen färd dator på någon av bilarna. Men -87 hade vid styrboxen en kontakt med tre kablar i ansluten + en lös grön är det den sist nämda som har någon viktig betydelse. Om isåfall vad Micke M-Boy |
|
|
Vad jag kommer ihåg så hänger ännu en kabel lös för mig. Minns då inte färgen. Men hur som helst startade det inte innan jag pluggade i kontakten med de tre kablarna. Har själv skrovet årsmod -86 och motor -87. Bee My Wheels |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.