|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E30 -88 325 Cab som jag köpte utan motor, Styrbox, Motor el. Jag flyttade över allt ifrån en sedan 325 -87. Men där blev allt fel .Motorn går runt utan gnista och utan att bränsle pumpen startar. Motorn gick fint innan ur tagning. Min 88 har fler stift i motor el kontakten än -87an är det de som är fel eller vad. Om vad skka jag göra tacksam för svar Micke M-Boy | |
|
Tjena Micke!! Har inget svar på din fråga men ja tror att de var jag som köpte din tomma 87-kaross... =) ... Kan säga att den står här och samlar dam mest så de är bara att skrika om du behöver några mer delar från den. Själv har man köpt en CAB ,så den VILDA 87:an åker nog troligtvid på skroten snart, har lagt ner mina planer på att bygga nån busbil i väntan på en bil med lämpligare årsmodell (typ innan 75)!!.... Men hur mycket är de kvar på CABEN nu då??.. Lycka till grabben!! / Henke |
|
|
Det är olika insprutningar på -87 och -88... Vet inte riktigt vad dom heter med tror att det va så att 87an har motronic 1.1 och 88an motronic 1.3.... Men vet inte om man kan koppla in dem rakt på varandra... Kan vara det.... Lättast är det att sälja och hitta en -88ans motor eller nyare. Du måste ända modifera -87 motorn eftersom den saknar lambda sond och du måste ha katalysator på din 88ans kaross när den hade det orginal? Varför bromsa när man kan gasa =) |
|
|
hej -87 hade katalysator men el en kanske inte är samma. För det är färre stift i -87 ans runda motor kontakt + att det var inkopplade kablar vid styr boxen. Vilket det int verkar ha varit på -88 an Mvh Micke M-Boy |
|
|
Hej henke jag har inte gjort så mycket mer på cabben Vad har du kvar på 325 -87 skulle nog behöva några delar kanske el systemet=) Mvh Micke M-Boy |
|
|
Tjena Micke!!... Ba å komma och hämta de!!!... kommer säkert överns om nåt bra pris!!.. Ska ta en del FLER saker från den nu i veckan för jag var så HIMLA säker och hade närkontakt med ett vägräcke me cabben idag.. :-( ...Kan ju bli less för mindre om man säger så!!! Ha de!! Men hör av dig i så fall!!! 070/3580063 Mvh / Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.