AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
600

"Delad" tank E30

Sr
60
Sredna
325i Touring -89
Om jag inte är helt ute och cyklar så är tanken på E30 "delad" med en tunnel för kardanaxeln och avgassystemet.
Frågan är hur dessa delar "kommunicerar"?
På min E21 satt det en grov slang under kardarnaxeln men jag kan inte se en sådan på min E30.

Tack på förhand
Anders.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Om inte jag minns fel så sitter det en slang mellan dessa två
"undergående" delar till varandra...

Ti
2.587
Ticco
420i -14
Inte slang, men rörbit sitter där.

//Ticco

Länk
ormen
japp... en rörbit ska det vara.... och jag tror att luft/bränsle kan passera vid "taket" inne i tanken också... (mins inte nu hur det exakt såg ut)
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Den är inte delad, men den är upphöjd i mitten vid kardanaxeln. För att soppan skall kunna rinna från sida till sida så sitter ett rör som går under kardanaxeln.
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Det är olika på 55l och 63l tanken.

55l tanken har mycket riktigt ett rör mellan.

På 63l tanken finns inte detta yttre rör, istället går returledning först längs botten av tankhalvan på förarsidan och sedan över kardantunneln och till bränslepumpsskålen, som sagt allt detta är draget inuti tanken.
Visa användare
27
Radox
523i -97
Hur funkar det på E36 ? skulle tanka igår men efter 23l va de stopp tror inte jag har fel på tankmätaren
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Var det tvärstopp? Försökte du flera gånger? Det kan vara krångligt att tanka e36 då pumpen gärna vill slå ifrån pga tunnt påfyllningsrör. Man brukar få hålla handtaget lite vridet.

Min bil: Länk
Visa användare
27
Radox
523i -97
nja de va fullt enda upp i röret men idag hadde det runnit undan så jag kunde fylla på mer. Men ska riva loss röret och kolla de e ju töligt att tanka sn vänta en timme för att fylla på resten hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.