|
|
|
|---|---|
|
Har efter en skadegörelse på min bil haft den inlämnad hos Automax i Kalmar. Rensade själv bilen från allt innan lack för att killarna inte hade tid på BMW (Automax). Enligt de skulle det ta ca. 1-1½ vecka! Nu 3½ vecka senare har jag fått tillbaka bilen och hör och häpna: *20.5 mil har körts sen jag lämnade in bilen! Det är lite väl mycket då lackeringsfirman ligger ca. 2-3 km från verkstaden! *Lackeringen är under ALL kritik, slipdamm i hela kupén, ett flertal missar i lack, m.m. *De har missat att sätta dit de nya blinkersglasen fram, jobbigt när bilen ska säljas imorgon! Får snällt sätta dit de gamla och kräva att de ersätter den nya ägaren med ett par nya! *Antispinn/ABS skulle kollas upp efter en felindikation! Inte heller detta gjordes, lämnade idag in bilen för service hos Svanebergs Bil & MC som fick åtgärda detta under servicen! Även sladdar hade "lossnat" i motorrummet! Som tur var så fixade Sverker & Ulf detta på Svaneberg annars kunde det gått ganska så illa! Ta detta som en varning och kolla verkligen noggrant vad som görs och inte görs när ni lämnar in era bilar!! München | |
ant |
Tråkigt att höra sånt här. Vad är deras ursäkt för de långa milen bilen har brukats? ========== Länk |
Ciba11 |
Hejs Vet att de där ute på Auto Max kan vara jävliga, och inte minst att de brukar bilen när man lämnar in den, föresten har sett en utav auto max killar köra skiten ur en M5 (nya mod), runt OXHAGEN vidare mot E 22-an. Motorn lät skit rent utsagt när han maxvarvade bilen i 1-ans växel, däremot hans okunskap att köra utan antispinn urkopplat... usch TIPS- Filma bilen+mätarställning och säg till att den inte få brukas helt enkelt.. Lycka till VD |
|
Vet inte nåt om Auto max. men dom på bil & Mc är reko killar... //Peter |
|
|
München: Jag lider med dig verkligen, själv så blev jobbet inte helt utfört klart *första gången samt försenad 1vecka, *andra gången jobbet inte helt utfört IGEN, försening 1vecka samt bilen kördes( vet ej hur långt men fick tilbaka bilen med reservtanken samt repor i lacken) *tredjegången jobbet utfört men kasst, försenat 1vecka, grillen pajad, *fjärde gången( grillen fixad, bilen körd, nollställd km mätare, ) Firman vägrar kompensera mig då de anser att det har gjort det i och med ha lackat min bakspoiler. *blir ej en femte gång!! Dock inte hos den firman du har lämnat men tro mig, jag vet hur det känns. :( Mvh/Soki |
|
|
Glömde, fjärde gången, ena träpanelen hängde, skinnklädseln satt inte som den skulle, har bevis hade tagit kort på det hela men en viss person säger att det inte gäller pga. att han är fotograf och fotografier går att förfalska lätt... hmmm negativen också?? *suck* Mvh/Soki |
|
AIex |
Var verkligen tråkigt att höra att dom hade gjort ett dåligt lackjobb ;o/ När en lackerare inte maskar eller gör ett bra grundjobb så kommer det att synas mycket sen ;o/ Hmm 20,5 mil? Undra vart dom hade kört då? Far och fråga dom varför nån hade kört 20.5 mil! Personligen så skulle jag lämna in bilen till nån man känner eller vet att den där killen/tjejen är en bra lackerare som utför sitt jobb noga men du kanske inte visste av nån lackerare alls! Hoppas att det ordnar sig för dig! Mvh/Alex |
|
KB-lack i Kalmar är Automax´s lackerare i Kalmar. Ville själv ha den på lack på helt annat ställe men försäkringbolaget gick inte med på det och Automax ville givetvis använda sig av sina U.E. När jag påpekade milen för Automax sa de att så inte alls var fallet. Nu idag är det ju stängt och imorgon är inte behörig personal på verkstaden men på måndag DÅ kommer de att få ta emot många otrevliga ord över disk inne på verkstaden. Ciba11, jag gjorde precis som du sa. Av gammal otrevliga vana för oseriösa verkstäder så är milen och bilen filmad innan jag lämnade över nycklarna! Detta är något som jag kommer att visa dem på måndag och vad de då säger kommer att bli kul att höra! Nu blir det snart avfärd till Tyskland för letande av ny bil, har ett par objekt som skall undersökas. Njut av solen !! München |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.