|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det beror till 99% på det programmet du bränner med. Riktigt gamla brännare kan inte bränna disc-at-once så det skulle ju kunna vara det. Någonting gör att TOCn blir felaktig. Vilket program/brännare använder du? Nyfiken på vad problemet kan vara. Mvh Rasmus |
|
|
Kör nästan alltid med Nero senaste utgåvan spelaren är en HP cd-writer Plus 8100. Skulle tippa att det beror på HP:n. spar till en.... Länk |
|
|
Tyvärr så är din brännare en av få som inte klarar av disc-at-once, därav problemen. Den är mycket begränsad överhuvudtaget med vad den klarar av att bränna, så nu när en förstklassig brännare kostar 500.- så kanske jag får förslå en uppgradering? ASUS gör mycket bra brännare som stödjer alla förekommande skrivlägen inkl. regelbundna bitmönster som bla används av Safedisc2-skivor (vilket är mer ovanligt. Plextor gör det tyvärr inte, annars är Plextor ett mycket bra val, men dyrare). Även andra är bra men glöm inte att kolla upp vad de klarar av. Länk är en bra sida att kolla detta på. Faktum kvarstår dock att DAO är det rekommenderade och absolut bästa sättet att bränna ljud-skivor. Det finns massor av dels praktisk erfarenhet gällande detta men också en uppsjö av information på internet från program- och CDR-tillverkare om fördelen med DAO framför TAO. Det kanske vore bra att kolla upp fakta innan felaktiga rekommendationer läggs ut på forumet. Detta i all välmening, inget annat. Mvh Rasmus |
|
cdabox |
LNBT: ???? Jag bränner 900 MB skivor o har då aldrig upplevt något problem (och ja det finns sådana för er som inte vet och tänker komma med dräpande och sarkastiska kommentarer) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Ok, skall uppgradera mig i sinom tid. Väntar på nästa version DVD brännare då får jag allt i ett. Tack tipsen! Sparar till en.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.