|
|
|
|---|---|
BMWEDDA |
någon som har samma problem som jag då det gäller bränslemätaren??? Nälen svajar lite fram och tillbaka under körning..Nå´n som har erfarenhet av nå´t liknande??? är det bara att byta ut bränslemätaren eller? |
|
Min gör likadant. Håller sig på ungeför rätt nivå, men vandrar lite upp och ned. Jag har haft isär min nivåmätare och lagat den en gång. Den fungerade alltså inte alls innan, men efter det så fungerar den hyfsat. Jag tror inte det är nivåmätaren som är felet. Det borde inte vara det med tanke på dess funktion. Min löper lätt och är hel. Men jag vet inte. Jag har vant mig med den, så man vet ju ungefär hur mycket bensin man egentligen har... |
|
|
Jag har också det problemet. Det kan inte vara bränslegivaren för jag har bytt båda två inkl. bränlsepumpen som satt integrerad med den ena. Så det måste vara något annat. |
|
| Varför sitter det två givare i en 325? I min sitter det bara en. | |
| Tanken är uppdelad i två delar som ifs. sitter ihop. Men det sitter en givare i varje del, den ena givaren sköter hälften av mätaren och den andra resten. | |
|
Min tank är ju också uppdelad i två delar. Precis som till 325. Men jag har bara en givare. Tanken ser likadan ut, bara det att där 325 har ett hål på vänster sida så har jag inget hål. Men det syns att det är förberett för ett hål där. Alltså: det är samma tank bara att dom inte har gjort hålet för en till givare i min. Konstigt?!? Jag trodde att det satt två pumpar i 325, och att det var därför det var två hål. Jag fick nämligen fel tank när jag beställde och den visade sig vara till en 325. Jag skickade tillbaka den och fick en ny utan det där hålet på vänster sida. |
|
| Jaha, då vet jag inte varför det är två givare. | |
BMWEDDA |
Jag tycker ändå att man borde få bort "mätarsvajet" Det kan vara rätt sykande ibland!! Har jag ungefär 20L i tanken kan mätarnålen ibland när jag varit ute och kört ett tag och sen coolar ner lite på parkeringen innan jag kör in den i garaget "Visa full tank.....:)" Och att köra på lite soppa är inte att tänka på!!!!!!!!!!! BMWkarisma |
| Min visar aldrig för mycket, bara för lite. Detta har sin förklaring. När jag lagade givaren så blav jag tvungen att förkorta den lite. Så när den visat rött så har jag ca 15 liter kvar. Men sen att den svajar har jag ingen aningom varför den gör. Men den svajar inte aöös så mycket som BMWEDDA´s verkar göra. | |
Dodge4ever |
jag har åxå problem med min tank mätare. den svajar j-vla ibland, ibland visar den fulltank och i bland rättnivå...nån som vet vad som kan va fel? Hellre sist än ford |
|
min är lika dan, ibland ligger den över 10 liter för att sedan helt plötsligt ligga på 5. det kan till och med hända att den är uppe i 17 liter för att efter snabba gaspådrag gå ner till 10-12 |
|
exup92 |
Min mätare brukar fastna på full när den går ner emot "reserven" där lampan börjar lysa. Konstigt nog så lyser lampan ändå. Men allt jag behöver göra är en "Biggles", dvs. knacka lite på glaset, så går den ner igen. Lite lustigt. :o) |
|
På min 318 -88 hade jag samma problem som exup92. Efter att lampan började lysa gick visaren upp på full tank. I samband med att jag bytte instrumentljusets glödlampor tog jag bort tankmätaren och satte tillbaks den utan att göra något. Men problemet försvann och det har fungerat i två år efter det! |
|
| det kan bli så när man har extremt lite i tanken | |
| Är det någon mer som har detta problem eller haft och har bra tipps på hur man Kan fixa det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.