AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
774

dålig fart på fläkten...

Ro
19
Ronny82
328 Touring
Hej, tycker jag har dålig fart på min fläkt. Är det så på alla E34, 525, -94:or? Några som har det likadant eller vet om det ska vara så eller om man kan göra något för att förbättra det?

/ BMW forever
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är troligen microfiltret som sitter igen. Har du AC så har du också microfilter. Men om du inte har något microfilter så kanske kupéfläkten är påväg att ge upp, har du något missljud?
530IA-93
Har man inget microfilter om man inte har AC?

(BMW EN BIL ATT TRIVAS I)
Microfilter ! Vart sitter det , är det svårt att byta ?
Vad kan det kosta , hur ofta skall det bytas ?

Billy B-10
Länk
kolla: Länk

Det är inte alls svårt att byta. Kostar runt 300:- på BMW.
530IA-93
Men finns det filter även om man inte har AC????

Ok... tack för det snabba tipset !

Billy B-10
Länk
530IA-93
Ingen som vet!

Ro
19
Ronny82
328 Touring
Nja jag har lite missljud ibland, det låter som en fågel kvittrar typ. Och det är när man har fläkten på läge 2 kör man på 1:an eller högre än 2 så låter det inget.

Jag har AC i den.
Låter som taskigt fläktlager !

Billy B-10
Länk
Ro
19
Ronny82
328 Touring
hur mycket kostar ett sånt? svårt att byta?
Har också dåligt drag i fläkten, den går i alla lägen men det är egentligen bara i läge 4 den märks, annars är där inga missljud. Har lilla kliman (men den används aldrig då den är tom) och har bytt microfilter. Betyder det ett kostsamt byte av fläkten, eller kan det vara nåt annat?
En annan sak som kanske är relaterad; vredet mellen luftutblåsen i mitten som reglerar varm eller kall luft verkar inte fungera heller. Där är ett svagt "snäppläge" i mitten när man snurrar på det, men det kvittar i vilket läge den står. Tacksam för tips!

-
aldrig mera M20
Purre
Hejåhå vad detta forum är bra att ha.
Bytte till mig en 520iT nyligen med rätt så klent drag i fläkten, sökte lite på forumet, knallade ner till BMW Solna (bor bara ett stenkast ifrån) införskaffade ett microfilter och monterade det. Vips så var det blås i rören igen.

Tack!

530iA-93: Det finns gott om bilar med microfilter/pollenfilter även om man inte har AC och även vice versa, men jag kan inte svara på hur det är i din modell.

FP
Hur lång är livslängden på ett microfilter? Det var 8-9 månader sen det byttes fick jag reda på av förra ägaren, borde dom inte hålla längre än så, eller kan dom bli "fulla av skit" eller liknande som gör att man måste byta ofta ibland?

-
aldrig mera M20
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.