|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett mindre glapp i höger främre krängningshämmarstag. Är de någon med e46 som fått byta de på sin bil? Är de någon som gjort det själv? Är de någon snäll mäniska med verkstads handbok som skulle kunna scanna samt skicka en instruktion på hur de går till? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. | |
|
Inte någon som har någon koll? Hasso? Johan B? Anders? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Jag har bytt ena främre krängningshämmarstaget ("pendelstag")pga glapp. Kostade 257 kr inklusive två muttrar med BMWCS-rabatt. Bytet var busenkelt, tog max 15 min i en gör det-själv-hall. Hissa upp bilen så att hjulen hänger fritt för att få mer plats att skruva (på en sådan lyft som lyfter i de fyra lyftpunkterna under tröskellådorna). Lossa främre hjulet på den sida som du skall byta och lossa muttrarna och byt pendelstaget. Pendelstaget har två fästpunkter, en i fjäderbenet och en i krängninghämmaren Du behöver en U-ringsnyckel som mothåll på baksidan av fästpunkterna så att inte själva leden snurrar runt när du lossar muttern. Det går lättast att använda ett spärrskaft för att lossa nedre muttern, då det är lite trångt där. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan: Tackar! du är en sann tillgång för forumet. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.