|
|
|
|---|---|
|
Min 525 -91 går varm vid tomgång. Vid Normal körning både stats och landsväg håller sig tempmätaren vid mitten strecket. När väl tempen har klättrat upp mot det röda, börjar man då köra normalt så klättrar mätaren ned igen till mitten. OBC plingar också till med en varning "COOL TEMP" tror jag det står. Jag har aldrig låtit den koka. Kupevärmen fungerar och värkar hjälpa något för att få ned tempen. Det verkar heller inte gå åt något kylvatten, inga större mängder i alla fall. Temp mätaren har förrut kunnat klättra lite vid tomgång men aldrig till röda, kan det vara det varma vädret som påverkar eller är det helt enkelt ett fel som blivit värre? Sedan har jag kommit fram till att kontrollera följande. -Luft i systemet -Termostaten -Vattenpump -Dålig Kylare -Läckage kylsystemet (Spricka i toppen m.m.) -Värmepaket -Fläktkoppling -Tempmätaren/Givaren Vet någon om jag kan utesluta något efter min felbeskrivning ovan. Jag skulle även vilja ha info om hur man kontrollerar dessa punkter på bästa sätt? Och till sist har jag glömt något som bör kontrolleras? /Patrik | |
kimozabe |
Är la mekanisk fläkt, sama för mig, kör jag långsamt eller står stilla så klättrar tempen, direkt när bilen börjar röra på sig rejält så drar fläkten igång och tempen går ner... jobbigt i trafik köer. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.