AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
918

Defa Larm, bilen startar ej...varför?

holmis54
Tja
Min bil har stått i två månader och dragit ur batteriet, den har varit in på en plåtverkstad för reparation.
Nu får dom inte igång bilen, den har ström...d.v.s alla lampor lyser samt stereon går igång men den drar inte på startmotorn.
Troligtvis har startspärren hakat sig på något vis.....men hur får man den att funka igen?
Jag har provat att återställa larmet utan lycka.
Tacksam för alla tips.

Bilen är en BMW 325 -92

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Har du ingen sån här rolig knapp eller nå placerad på nå roligt ställe? Tex vid dina knän. Är så ibland, och då skall man man trycka in den ett par sek medan tändningen är igång.

Min bil: Länk
Min erfarenhet av Defa larm är att det är väldigt fuktkänsligt, fick rengöra kontakterna inuti larmboxen ett par ggr.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
fl
168
flp
325ik -88
en kompis gammla 323a startade inte heller .. den hade för lite kräm i batteriet .. så startmotorn gick inte runt.. alla lampor osv funkade, fast då man vred om så den tänkte så dämpades bara alla belysning å sen hände inget mer .. så prova ladda batteriet :>
Daytona
Lättast är att dra ur larmets säkring som ligger i larmets box. Då blir du utan larm ett tag men får igång bilen iallfall tills du hittar vad som är felet. Så gjorde vi med kompisens bil men då var det hans carguardlarm som krånglade.

Daytonan=Länk
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Så har då även jag fått erfara att bilen som alltid brukar starta inte gör det längre. Bilen är utrustad med ett Defa-larm. Är det som ovanstående inlägg menar att det är larmboxen som det är fukti, vilket jag starkt misstänker då det dryper fukt om hela bilen, så undrar jag var man har placerat denna och hur stor den är?

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.