|
|
|
|---|---|
|
Varför går ratten inte tillbaka efter jag har svängt? Jag får liksom ta i med båda händerna för att kunna köra rakt igen.. det är ju lite jobbigt i rondellerna) Det är precis som den fastnar i ett läge och man känner det också när man svänger fast då är det inte lika trögt som när man skall dra tillbaka ratten? ----------------------- Min E30: Länk | |
|
Jag vet inte varför men en kompis hade samma problem på sin 318iS och han fick byta styrväxeln för att det skulle blir bra... //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
| det lät dyrt.... | |
| Låter farligt!!!!! | |
|
Det är farligt... hållt på och klippa 3 tanter,4 mammor med barnvagn och 10 trottoar kanter.... Hmm ska nog låna farsansbil..... Eller så kan jag bygga om den till en ren odlad stripp bil... Nämen allvarligt talat är det någon som vet nåt om saken eller? ----------------------- Min E30: Länk |
|
| Du kan ju testa att göra en framvangs inställning. | |
| Jag har varit med om liknande problem. Det blev så på min 525:a när jag hade satt på tok bredda däck fram och kapat fjädrarna. | |
|
åkte o provkörde en ford scorpio innan jag köpte mbwn, de va samma fel på den. men på den va instrumentpanelen knäckt rak över på 3 ställen + att den inte styrde till baka. Antagligen har den blivit ordentligt krockad och sen riktad, antar att riktningen på framhjulsupphägningen inte va ordentligt gjord, därför styrde inte DEN tillbaka..mkt möjligt att nått i framhjulsupphägningen på din e pajj... "Am Der Necht Der Dam Gebissen" |
|
| Prova att hissa upp bilen å styr sedan fram och tillbaka. Då känner du om det är något som kärvar... | |
|
Har nästan samma problem på min 318 -85:a. Jag hissade upp bilen och lossade damaskerna och kollade, det var helt fritt från fett= inte bra! Tryckte i massa fett, sedan gick styrningen lättare, men "hugger" fortfarande lite när jag styr =( Bayerische Motoren Werke |
|
| på en gammal duett jag hade så var det lite olja i styrsnäckan .. då låste den sig hela tiden .. gick svintungt å styra också .. din har säkert nån annan uppbyggning av styrsystemet .. men kanske det kan ha nått me det att göra iaf :> | |
|
Tack för alla svar! Felet är hittat och åtgärdat... Grejen som sitter ihop med rattstången (liten grej med leder) kärvade satan... tätningen hade gåttt paj och så hade läkt in vatten så hela nålagret var fyllt med rost... Lyfte tätningen lite åt sidan blåste ur med tryckluft och smörjde upp... Fungerar nu prima igen.... MvH Chrille ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.