|
|
|
|---|---|
|
Jag fick tag på fälgar och däck med samma dimentioner som mina original(205/55R15), men efter kontroll märkte jag att inpressningsdjupet eller ET- måttet skiljde något. Dessa bygger ca 10mm ut vardera. Med nya fälgar på var det ut och köra och vid första omkörningen i ca100km/h kändes det som om alla hjulen satt löst!!! Bilen känns väldigt "sladdrig" på vägen och den är mer spårkänslig. En undanmanöver värkar rent livsfarlig!! Fler med samma erfarenheter? *Var försiktiga med att ändra spårvidden!* | |
| Har ändrad spårvidd på min med sedan jag byte upp mig till 17" fälgar... Har inte märkt något negativt alls med det ännu iaf! | |
|
Mina 15-tummare breddar också en hel del. Tycker bara det blev bättre... Kör med 205-55-15, men imorgon blir det nya sulor, 205-50-15. Min bil: Länk |
|
|
Så kändes min oxå när jag hade monterat nya fälgar, den var så hemsk att köra att jag nästan började gråta.. En fyrhjulsinställning löste alla problem och jag betalade glatt vad den kostade :)) |
|
| Vad får man betala för en fyrhjulsinställning ungefär? | |
|
Jag betalade 700:- har jag för mig för en fyrhjulsinställning på Skobes Volvo i Tranås. Det viktiga är att göra fyrhjulsinställningen på en "modern" firma där de riktar in däcken men laser så det bli exakt, farsan har råkat ut för sämre firmor som inte fått till det riktigt bra. -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Kan även tillägga att det kostade 700:- oavsett om det så tog en dag för dem att göra fyrhjulsinställning, kan vara ganska bra om man kan hitta en firma som har sådana förmåner då det annars kan bli dyrt, om reglagen har rostat fast och annat som försvårar processen. -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
Jag har 20mm bredare spårvidd fram...märker ingenting. |
|
|
ok.. detta verkar konstigt kan det vara att jag har regumerade sketdäck(mac ripper) bak? jag skal testa att byta fram med bak, har förövrigt vredestein fram. Läste i ett innlägg att om spårvidden ökas, blir slitaget större på främst framvagnen, pga hävarmseffekt. |
|
|
haha, jag hade också mac ripper förut! Vad säger du? skitdäck!!!?? Kvalitetsdäck är det! ;) |
|
| Vianor express tar 495 kr för 4hjulsinställning. | |
| SKulle också behöva göra en hjulinställning... någon som en bra firma i stockholms området? | |
|
Fyrhjulsinställning på en E30 ? Går det att ändra något på bakvagnen på de nyare årsmodellerna ? De gamla är ju ej justerbara. |
|
|
Precis vad jag tänkte med Jonhny, går det verkligen i bak? Lätta inte på högerfoten! Länk |
|
|
Inget är justerbart i bakvagnen på E30 om man inte byter till excentriska bussningar eller bygger om infästningarna. Betala ENDAST för framvagnsinställning! Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.