AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
698

Vad är det för låda?

McKrill
Jag har en 240 turbo med getrag låda. Vad jag har hört så ska den komma från en Alpina men jag vet inte om man kan lita på killen, har även hört att den kommer ifrån den tidiga m3:an E30. Det som är speciellt med är att 1:an ligger nere till vänster och backen ovanför. Så mina frågor är vilken BMW kommer den ifrån vad ska jag ha för olja i den samt hur mycket effekt den kan tänkas palla för. Tacksam för svar.
Lådan kommer iaf inte från en svensksåld bil,denna typ av låda har aldrig sålts i sverige...de ja vet iaf..:)

Länk E30 körmaskinen nr.1
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
LazerEye:

Konstigt. Så vitt jag vet så såldes M3 E30 i Sverige, lika så Alpina B6 2.8, B7 m.fl. och dessutom fanns det dogleglåda till E28 att köpa till M535 även i Sverige efter vad jag har hört.
Hur det är med M5 E28 vet jag inte.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Har för mig det är Getrag 260 man brukar sätta i gamla Volvosar. De kommer väl från E28/E12 har jag för mig. Är dock ute på lite djupt vatten där. Dessutom sitter det nog dogleg i B10 va?
Rätta mig om jag har fel.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
kanske har fel,men ja har hört att dom inte fanns i svensksålda bilar + att de står i min instruktionsbok att denna låda ej finns i sverige....
kan säga att ja mena vanliga bmw när ja sa det,inte M3 å Alpina mm

Länk E30 körmaskinen nr.1
McKrill
Vem kan veta vad jag har för låda? Måste veta vad för olja jag ska köra med...
McKrill
Vem kan veta vad jag har för låda? Måste veta vad för olja jag ska köra med...
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Är det en svart 240 du har så har du en Dogleg M3 E30 låda...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.