|
|
|
|---|---|
|
Har inhandlat en 320 cab -96. Bilen har all tänkbar utrustning men jag är osäker pa om bilen har ngt skydd om man skull sla runt? Nagon som vet, standard eller extrautrustning? Hur kolla? Tacksam för hjälp! Björn | |
|
Enklaste sättet att kolla är ju att volta med den:-) Det borde väl vara nå slags skydd? Jag vet inte, men nu kommer tråden längst upp iaf. Min bil: Länk |
|
| Du kollar om det finns plastkåpor bakom nackstöden bak. De siter över bågarna för överrullningsskyddet. Vet ej om det är standard men borde vara det, hade det på M3 cab -97:a | |
|
Du kan även kolla det när du startar bilen. Det ska lysa en indikatorlampa på instrumentpanelen om att bågarna är funktionsdugliga. Den går lätt att urskilja bland de övriga. Vet dock inte om det är standrd, men något annat kan jag inte tänka mig, säkerhet står ju högt på listan för alla bilmärkens prioritet. |
|
|
Det finns Z3:or med bara ett par år på nacken som saknar rullbågar, så helt självklart är det nog inte.... __ Länk |
|
|
hm det visste jag inte. Känns det inte lite märkligt att man inte sätter in rullbågar? Borde väl vara i allas intresse att det finns, dels ägarnas, men även för BMW som företag. Fast det är väl en kostnadsfråga som allt annat. |
|
|
De skall, som sagts, synas direkt bakom de bakre nackstöden i så fall: Avlånga, ung lika breda som nackstöden. De var INTE standard på E36, åtminstone inte de första åren. Mvh |
|
serben |
fråga BMW!!!!!!!!!!!!!!!!!! man kan inte ha bra bil o bra brud |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.