AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
507

HJÄLP AC fråga

eftersom BMW i solna inte var så intresserade av att hjälpa mig med en tekninsk fråga så går den ut här..

Vid vilket tryck ska tryckvakten arbeta mellan för att starta samt stänga av fläkten längst fram för ac.n
min sätter på vid 23bar och stänger av vid 17.

Detta är tydligen på tok för högt, och det blir därmed ganska dålig kyla i bilen.

Snälla hjälp mig

T
jo ska nog tillägga att det e en 750 -98
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Normal arbetsområde för en standard högtrycksvakt är att den startar fläkten vid 17-18 bar och bryter systemet vid ca 28 bar.
När fläkten ska slå i från har jag ingen uppgift på.
Säkerhetsventilen brukar kunna ligga på 37-38 bar.
Dina tryckvärden verkar vara bakvända på nått sätt. Skiftat kablar på tryckvakten???

///MVH Hasso
Länk

okej..

asså... när trycket kommer upp till 23bar då startar fläkten som går tills det att trycket sjunkit till ca 17bar.

detta är tydligen för högt enl. ac-killarna, dom tycker att den borde starta vid som du sa, ca 18.

frågan är om jag byter ut den mot en ny, för 600:- arbetar den nya på samma tryck eller blir det som ac-grabbarna tycker att det borde ligga på.?

T
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kan jag inte svara på men är din felaktig så borde det rimligtvis vara så att det funkar med en ny.Tyvärr så kostar det inte bara materialet utan tömning och fyllning av gasen som du inte kan göra själv.

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.