|
|
|
|---|---|
|
Har konstaterat att cd-läsaren till gps-en är kass! Ny kostar 18-20000:-!!! Går det att lämna in för reparation?? Jag har även sökt efter begagnade men det var dåligt med dom i Sverige, kanske det är lättare i Tyskland, om man nu hade någon bra internet adress, är det någon som har ett eller två tips??? | |
|
Hur kass då? Får du ej/i ur skivan? Lever datorn, dvs lyser det någon diod och navin fungerar? Har du kollat om du kör "reset", dvs plockar ur kontakterna bak/alternativt drar alla säkringar för navin (antaligen 2st). Har du gjort helbilsreset (dra + polen i minst 15 minuter) Är utmataren kass kan du byta motorn, kanske 50 spänn eller något, ganska enkelt såg det ut. Är det något med laserdioden kan det ju vara jobbigare, är det motorn som flyttar laserdioden kan man nog byta den. I styck två här så voidar du eventell garanti etersom du bryter "warranty seal:en". |
|
|
Skivan går att mata ut och lampan lyser men den slår ut TV, radio,CD, blinkersindikering på instrumentbrädan och helljusindikering samt att färddatorn slås ut. Jag har testat Norsk ressett |
|
|
Menar du att om du väljer GPS Navigation så blir ela huvudenheten svajig och slutar att fungera?? Jag skulle kolla om du har en polares navi om du kopplar in den vad som händer. Verkar vara fel någon annan stans. BMW själva börjar iallafall själva sin felsökning med först DIS:en (som jag antar att du inte har) och sedan med att pula in en annan enhet. Prova det eftersom du får sådana konstiga effekter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.