|
|
|
|---|---|
vleivo |
Hej! Jag har tänkt att importera en bmw m3a från sverige till finland nu när det äntligen är möjligt, men problemet är hur jag skall hitta en m3a i topp skick från sverige, skall den var s-såld eller import, hur vet ja att mätarställningen stämmer? Tyvärr måst jag köpa en a modell (3,0l) för skatten på att hämta en m3a till finland är ganska hög 10-14 tusen euro för en 94-95a så en nyare blir för dyr.Vad är viktigt att kolla osv... Hoppas nogon kan hjälpa. |
|
Du kan få den M-testad genom Motormännen, en omfattande funktionskontroll som kostar 2-3000:- Kolla in www.motormannen.se. Annars kan man ju alltid få den kollad hos en auktoriserad BMW firma. |
|
| 10-14 tusen euro i skatt!! fyfan.. lika mycket som bilen kostar ju... gör som sweanders säger, gör ett m-test innan du köper bilen, detta kan du be säljaren göra innan du hämtar bilen. | |
|
Hallo, M3an är en himla bra bil. Synd att skatten verkar vara hög i Finland. Ett M-Test hos Motormännen är ett bra sätt försäkra sig om bilens skick. När jag köpte min M3a lämnade vi in bilen på ett M-Test hos motormännen. Testet tog ett par timmar och kostade 1800:-. Om man gör ett sånt test får man bra information om bilens skick och eventuella brister. Nu när jag ska sälja min M3a gjorde jag ett nytt M-test. Det kostade ungefär lika mycket och ger en stabilitet och kontinutet för bilen. Länk /Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.