AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
462

M3 från sverige

vleivo
Hej! Jag har tänkt att importera en bmw m3a från sverige till finland nu när det äntligen är möjligt, men problemet är hur jag skall hitta en m3a i topp skick från sverige, skall den var s-såld eller import, hur vet ja att mätarställningen stämmer? Tyvärr måst jag köpa en a modell (3,0l) för skatten på att hämta en m3a till finland är ganska hög 10-14 tusen euro för en 94-95a så en nyare blir för dyr.Vad är viktigt att kolla osv... Hoppas nogon kan hjälpa.
Du kan få den M-testad genom Motormännen, en omfattande funktionskontroll som kostar 2-3000:-

Kolla in www.motormannen.se.

Annars kan man ju alltid få den kollad hos en auktoriserad BMW firma.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
10-14 tusen euro i skatt!! fyfan.. lika mycket som bilen kostar ju... gör som sweanders säger, gör ett m-test innan du köper bilen, detta kan du be säljaren göra innan du hämtar bilen.
M3
22
M3Carl
325 -86 (SilverPilen)
Hallo,

M3an är en himla bra bil. Synd att skatten verkar vara hög i Finland. Ett M-Test hos Motormännen är ett bra sätt försäkra sig om bilens skick. När jag köpte min M3a lämnade vi in bilen på ett M-Test hos motormännen. Testet tog ett par timmar och kostade 1800:-. Om man gör ett sånt test får man bra information om bilens skick och eventuella brister. Nu när jag ska sälja min M3a gjorde jag ett nytt M-test. Det kostade ungefär lika mycket och ger en stabilitet och kontinutet för bilen.

Länk

/Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.