|
|
|
|---|---|
stelin |
Någon som vet hur man får ut radion som sitter org. i E34 utan att förstöra den... |
|
Hmm... Mycket vaga minnen dyker upp... Någonstans har jag sett en diskussion om detta. Det inbegrep en specialmejsel... Femkantig...? Hmm. Återkommer. /JOP |
|
|
Kan den heta "Special Screwdriver BMW 600-143"? Kan ses på: Länk /JOP |
|
| Ta 4 småmejslar och tryck in i hålen i radions hörnor den släpper direkt...annars så skaffar du 2 borttagningsbyglar på en radiofirma | |
| Ser att du jobbar på Bilia då är det väl bara att gå ut på verkstan vore konstigt om någon mek inte hade byglar liggande nånstans..det är samma till alla radioapparater i den storleken..men som sagt mejslar eller tunn gassvetstråd funkar lika bra | |
|
nja inte vanliga DIN radio pinnar utan på min E34 (96A med enkel CD) vek man undan 2 små plast lock och släppte en liten insex skruv på var sidan sen gled den ut lätt och elegant 130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!! |
|
| Jag har en BMW orginalradio och där är det då ingen skruv behövs bara vanliga pinnar | |
|
Verkar finnas tre (fyra) alternativ gällande olika typer av BMW:s originalradioapparater! 1. Fyra små insexskruvar 2. En vanlig sexkants skruvskalle bakom plastlock 3. Vanliga radiobyglar i fyra hål (4. En femkantig skruv?) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
stelin |
Jag har inte 4 hål eller plast lock i min radio men de löser sig nog i alla fall tack för tipsen... |
|
På vissa radioapparater måste man ta bort ramen runt den, för att komma åt skruvarna! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| min kom ut med tillbockade svetstrådar, hur enkelt som hellst :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.