|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver hjälp med felsökning av bromsljusen: Det kommer fram ström till bakljusen(dvs belysningen och till dimljusen) Säkringen är hel.8A. Tyder detta på att det är bromsljuskontakten det är fel på? Bilen har dragkrok, vilket jag antar komplicerar det hela ytterligare. Jag är total novis på el och behöver veta hur man går till väga för att felsöka samt vilka verktyg som krävs. Räcker det med den billjusprovare jag skaffat på Ok? Tacksam för svar. | |
|
Kolla längst upp framför bromspedalen (inunder kåpan) finns en sk. bromskontakt denna kan efter många mil börja kärva och haka upp sig vilket resulterar i att bromsljusen inte funkar. En ny sån är billig... kolla den först. MVH / Peter |
|
| tror oxå på bromsljuskontakten som Pete71 skrev om. Prova att bygla de två stiften på den och se om det lyser. Glöm inte att tändningen oxå måste vara på för att bromsljuset ska fungera (iaf så fungerade det så på den 84:a som jag senast hade det där problemet på). | |
| ...menade alltså att du skulle bygla de två sladdarna som sitter på stiften... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.