|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har 18/225/40 på sin bil. Kan du då mäta diametern över hela hjulet så jag vet om det är större eller mindre än 16/205/55 ?? 225/40 innebär väl att det bygger 40% av 225 på fälgen?? | |
|
Jag har :) Men enklast gör du i att räkna här: Länk Obs! I det här fallet är det inga problem för dig, dels går det in utan problem och så ligger det inom maxgränsen på +-5%. |
|
|
Mitt problem är följande.... Bilen är idag sänkt och jag har idag 16/205/55 och mellanrummet är precis så litet som jag vill ha det...mellanrummet mellan däck och skärmkant alltså. Så om jag får in ett för stort hjul går det in under skärmkanten och det vill jag inte ha... |
|
|
Kanske den här länken kan hjälpa lite.. Länk tänk på att olika däcktillverkare kan ha olika *bredd* och *höjd* på däcken... Varför bromsa när man kan gasa =) |
|
|
Glöm inte att räkna med förändringar mellan olika fälgars inpressningsdjup (ET), dvs om fälgen hamnar längre ut eller längre in i hjulhuset. Här är en bra beskrivning över inpressingsdjupet på fälgarna: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.