|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Var o tanka på Preem i Söndags och efter det har bilen betett sig konstig på motorvägen, i 4 växel efter 4000varv så stryper han sig själv ibland och även 5 växel, brukar annars alltid tanka hos Bilia och har alldrig råkat ut för det här förrut?? Dåligt soppa hos preem?? eller håller kanske min soppa pump att ge upp??? | |
|
Väldigt sällan som det är fel på soppan, men det händer. Ring Preem och kolla om de fått andra klagomål från samma mack. |
|
|
Jag har upplevt samma sak, på Preem bensin spottar och fräser bilen mest. När jag hörde med min verkstad blev svaret, tanka på Shell. Så det har jag gjort sedan dess och inte haft några problem. Det sägs ju att det inte skall vara någon skillnad, men jag tvivlar. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
Deliq |
Den största skillnaden ligger i hur väl respektive mackägare sköter sin tank och inte i bensinen i sig... M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Acer: har precis samma problem och det är jävligt irriterande.... bilen rycker lite på låga varv oxå. Tankade på preem i mantorp (ca 500m från mantorp park). Frazze |
|
stefannorr |
En enkel fråga..ni är säker på att de är bensinens fel o i så fall varför fortsätter ni tanka där? |
| Stefannorr- Om du läser mitt inlägg lite närmare så står det att jag oftast tankar hos Bilia, men nu var man lite tvungen att tanka hos preem om man nu inte ville ha soppa torsk ;) | |
|
stefannorr: givetvis hade jag inte tankat där om det var så varje gång.... det är första gången som jag fått problem med preems soppa! Frazze |
|
|
Har aldrig haft några problem. Tankar ni 95 eller Bobby |
|
|
bobby: jag kör på 98 oktan. Frazze |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.