AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
410

Z3 M coupe navigation

Hej!

Jag tänkte sätta in ett Alpine DVD navigation i min M coupe. Skulle gärna vilja få lite tips. Har inte tänkt installera det själv men är det något speciellt man ska tänka på när man sätter in ett sådant system i en M coupe? Tacksam för hjälp!

Hej,
går i samma tankar men har ännu inte beslutat mig för vilket system. Vill gärna ha en utfällbar skärm alternativt en som går att gömma utan förstöra interiören. Varför valde du alpine? har du andra tips?
Jag har hittat en fint system från Alpine med utfällbar skärm och DVD navigation. Jag har tittat på lite olika system men denna utfällbara skärm jag hittat tycker jag är snygg. Nackdelen med Alpine tycker jag är att det är väldigt dyrt. Jag har inte bestämt mig än men det lutar mot det. Vad funderar du på? Tänkte också byta ut min bmw cd-växlare mot en alpine i så fall så att jag har en fungerande växlare. Har du några tips kanske? Jag kan lägga upp bilder sen när systemet sitter i.

vad tror ni om nav system utan bildskärm med karta på, alltså bara pilar i stereodisplayen och röst navigering? Jag har funderat på att skaffa sånt i stället för fullfädrad nav. är det nåt att ha? Jag såg att BRL hade en på rea under 9000.

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Jag har en Blaupunkt TravelPilot (d.v.s. ingen karta, bara pilar), funkar fin fint..
eFx: hur är det att hitta i trånga stadskärnor där gatorna ligget bara några meter från varandra? jag har alltid funderat i fall man missar svänga om man inte ser situationer framför sig på en karta och kan räkna ut vilken avfart det är man ska ta utan se bara en pil som kan peka atigen på den ena eller andra gatan?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Z3C; Det är ju där det fungerar som bäst tycker jag.. pilarna visar ju exakt hur korsningarna ser ut.

Jag har tyvärr inte dom nyare kartorna att jämföra med (och dom har säkert blivit mycket bättre!), men i min fars 750 -96 navigerar jag gärna gärna med karta tills man kommer in i städer, då det känns mycket enklare med pilarna som ritas exakt som det ser ut.

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.