|
|
|
|---|---|
BMWEDDA |
Hej!!! Min 320I-85 säger ganska mycket klonk då jag växlar på låg fart och även då jag släpper gasen.....De så kallade silentblocken är okay även stötdämparfästena... kan det vara nå´n bussning/bussningarna eller?? vilka eller vilken är det som brukar spöka eller är hela sluväxeln kaputt????......nå´n som har nå´n erfarenhet kring detta.........vad göra?? BMWkarisma |
pjotor |
Jag skulle tippa på att motorfästena är kass. |
BMWEDDA |
Motorfästena kan det verkligen stämma? Klonket kommer trots allt från den bakre delen av bilen!!!!!!!!! BMWkarisma |
BMWEDDA |
Tjena pjotor!!!! kan du utveckla det där med motorfästena........eller har du nå´n annan teori???? Hursomhelst tack för att du svarade BMWkarisma |
|
Jag gissar att din 320 kan ha gått 20000+ ?? Sliten kardanknut och bakaxel är problemet. Troligen pga av utebliven service/oljebyte. Hissa upp bilen med fria hjul och växel i. Dra i bakhjulet och tiita på kardan mm så märker du nog var glappet finns. |
|
| Har du kollat gummibussningarna som haaller upp baerarmarna? Det borde du isf ocksaa hoera i snabba ojaemnheter daa det bonkar och slaar utav helvete. Stick in ett braeckjaern eller mejsel vid baerarmarnas infaestning i bakaxelhaallaren och baend lite, du kaenner direkt om det aer det. Isf har du tur foer dom byter du laett sjaelv paa ett par timmar. | |
BMWEDDA |
jag har kollat alla knutar och dom är okay......Den här hardyskivan kan det vara den??? Men det känns som om "klonket" kommer längre bak ifrån nå´nstans... Tack för alla tips och råd BMWkarisma |
|
Hardyskivan kanske kan vara en orsak som du själv gissar, kolla den och byt om det finns sprickor! Mvh Micke t/ 328-96 B6 3,5-89 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.