AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
856

ÄN IGEN DETTA KLONK

BMWEDDA
Hej!!! Min 320I-85 säger ganska mycket klonk då jag växlar på låg fart och även då jag släpper gasen.....De så kallade silentblocken är okay även stötdämparfästena...
kan det vara nå´n bussning/bussningarna eller?? vilka eller vilken är det som brukar spöka eller är hela sluväxeln kaputt????......nå´n som har nå´n erfarenhet kring detta.........vad göra??

BMWkarisma
pjotor
Jag skulle tippa på att motorfästena är kass.
BMWEDDA
Motorfästena kan det verkligen stämma? Klonket kommer trots allt från den bakre delen av bilen!!!!!!!!!

BMWkarisma
BMWEDDA
Tjena pjotor!!!! kan du utveckla det där med motorfästena........eller har du nå´n annan teori????
Hursomhelst tack för att du svarade

BMWkarisma
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag gissar att din 320 kan ha gått 20000+ ??
Sliten kardanknut och bakaxel är problemet. Troligen pga av utebliven service/oljebyte.
Hissa upp bilen med fria hjul och växel i. Dra i bakhjulet och tiita på kardan mm så märker du nog var glappet finns.

fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Har du kollat gummibussningarna som haaller upp baerarmarna? Det borde du isf ocksaa hoera i snabba ojaemnheter daa det bonkar och slaar utav helvete. Stick in ett braeckjaern eller mejsel vid baerarmarnas infaestning i bakaxelhaallaren och baend lite, du kaenner direkt om det aer det. Isf har du tur foer dom byter du laett sjaelv paa ett par timmar.
BMWEDDA
jag har kollat alla knutar och dom är okay......Den här hardyskivan kan det vara den??? Men det känns som om "klonket" kommer längre bak ifrån nå´nstans...

Tack för alla tips och råd

BMWkarisma
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Hardyskivan kanske kan vara en orsak som du själv gissar, kolla den och byt om det finns sprickor!

Mvh Micke t/
328-96
B6 3,5-89
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.