AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.101

Tvättmöjligheter önskas

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Tvättmöjligheter är något man letar febrilt efter hela tiden.
Att ödsla några hundra kronor i veckan på OKQ8 känns inte så frestande för ekonomin. Idag tänkte jag att jag ska börja tvätta utanför lägenheten då det hänger en slang på ena gaveln. Men tror ni inte på fan att det springer ut en äldre dam i morronrock gastande och gapande på att det är ju inte alls tillåtet. Efter ett långt tjafsande med henne och en annan gubbe så blev jag så trött på dom så jag åkte till OK och tvättade. Det verkar precis som att man inte har chans att vårda sin bil om man bor i lägenhet och det är ju totalt värdelöst att inte kunna få vårda sin bil då man bor så. Vad skönt det ska bli att få flytta till villa någon gång i livet och få dona och greja precis hur/när man vill och slippa detta eviga problem som inte verkar gå att lösa.
Jag vill ju tvätta bilen minst en gång i veckan men det blir väldigt dyrt på en GDShall. Någon som har tips ??
GDShall kostar för övrigt 90 kr i timman här i stan.

///M-POWER to the people!

Länk
Jag håller med dig, det är för dj-vligt att inte kunna tvätta sin bil utanför. Har inte du någon kompis eller kanske dina föräldrar ett hus ? Så kan du fråga om de får tvätta utanför de ? 90 i timmen är dyrt speciellt när man vill vårda sin älskling ett par gånger i veckan.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Mina föräldrar har haft hus i 20 år men i somras blev det skiljsmässa och numera bor dom i varsin lägenhet :(
Enda stället jag kan åka till är hos farmor men det är 3,5 mil bort.
Och det blir inte så billigt heller att åka 7 mil 1-2 ggr i veckan.
Det skulle nog kännas mest som om jag utnyttjade henne då eftersom jag är väldigt sällan på besök där annars.
Idag tänkte jag åka till en rekondfirma i stan och höra om jag kan tvätta där, men som sagt jag är skeptiskt. Det ska tydligen inte vara lätt att få tag i ett ställe att tvätta. Murphys law i ett nötskal !
Bildriften är kostsam, oavsett vad det gäller. Tråkigt men sant.

/D
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Ja det verkar inte bättre. Det är kanske lyx att ha bil. 750-1000 kr i månaden känns inte kul på tvätt i GDShall. Hade man vart tät då hade jag kanske inte brytt mig ;)

Du får välj börja träffa Farmor oftare ;)

Säg till om du hittar något sätt, jag är intresserad också att tvätta någonstans.

// H
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
hehe
Ja, jag får mjukstarta lite först med besök utan att tvätta :)
Jag ska forska i saken under dagen!
Nu vet jag ju inte om du bryr dig. Men ur miljöhänsynsvinkel så e det klart å föredra att tvätta den i GDS-hall då allt avrinn tas om hand om på rätt sätt där. Sen så e du ju automagiskt skyddad mot soljus under jobbet.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Så sant, men jag använder miljövänliga medel om jag tex tvättar utomhus. Jag har letat hallar som står tomma att hyra igår..men förgäves.
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
Själv har jag det skit bra Man jobbar på POSTEN (Transport) Och där kan jag tvätta nera i garaget hur mcyket jag vill och när jag vill och dem har allt jag behöver för en tvätt =)

*Zerdar*
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Synd att jag inte bodde i Sthlm då så hade jag kunnat kommit och våldsgästat dig och din tvätthall ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.