|
|
|
|---|---|
2F4U |
Hej vad kan en 525.a, kring årsmodell -90 (170hk motorn) med 32000mil på mätaren vad värd? den har inga missljud eller fel och är allmänt i gott skick.. vad bör man tänka på vid köp? har hört ett rykte om att det skulle vara något med bakaxeln på någon av modellerna som skulle vara extra dyrt att laga stämmer det? eller är en 525a som har gått såpass mycket inget att ha? /tacksam för svar |
|
Finns en på börsen 35000mil 17" fälgar skinn ac kass vattenpump för 20000kr. Men skulle satsa på en med vanos eller åtminstone 24v motor. |
|
jocker18@home.se |
curigan, nu är vi inne på ämnet som är så känsligt, alla kanske inte har 150k att handla för. Men jag kan väl hålla med om att det är bättre att lägga 35000:- för en 24v än 27000:- för 12v. Fast 12v är roligare att köra enligt mig. min har gått 29000mil, gott skick med fina fälgar, skulle nog ta 25000:- för min, det är nog vad jag skulle ge också. Nu kommer dom flesta säga att min är värd 15 lr nått iofs.. Man kan ha roligt även med 525ór... |
|
Har en 525 och stortrivs med den. Det är något speciellt med BMW, var inne på att köpa 325 men blev ej så men jag är inte ledsen. 525:or åker man mycket fint i! BMW 4ever! Länk |
|
|
Med tanke på att den rullat över 30000 mil så är den ju en aning oattraktiv. Sen beror det också på om den är besiktad? Men jag skulle väl säga att runt 20 papp är den värd. Möjligen fram mot 25 om den verkligen är riktigt fräsch (vilket kan vara svårt för en som rullat så långt) __________ När saknaden blir för stor Länk |
|
2F4U |
den var helt felfri (än så länge)förutom servopumpen som gnällde vid fullt utslag , svensksåld och full servicebok till 29000mil, nybes o skattad han begärde 25000 med 17" med fina däck o 20000 utan om jag minns rätt nått att satsa på?? |
|
2F4U: Att servot låter vid fullt utslag brukar oftast bero på att remmen är för slak eller behövs bytas och spännas. Ett billigt fel. Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.