|
|
|
|---|---|
|
Skall importera en bil från Tyskland och ringde handlaren idag som kunde knackig Engelska och jag dålig tyska.Bilen är momsregistrerad och kostar 12900 euro. När jag frågar om exportpris sänker han sig till 12200 (är detta relevant). Frågar dessutom om pappershjälp för export och detta var inget problem men jag måste lägga 1000 euro i deposit för att han skall vara säker på att få tillbaka något "papper" vid hemkomsten. Han skickar sen tillbaka dessa pengar. Vet någon om detta är ett vanligt sätt att gå tillväga . Är lite avvaktande på dessa 1000 euro för jag har aldrig hört talas om detta. Tacksam för råd!! Snart BMW ägare igen.... Bond | |
|
Orsaken till prutningen kan vara att du inte får någon garanti på bilen. Tyska bilförsäljare måste ge 12månaders garanti inhemsk...de kan ge det på export, men behöver inte. Är inte de 1000 eurona för att hålla bilen åt dig? Maila och ställ den frågan. /Simon |
|
|
Låter inte som om det var för att hålla bilen åt mig . det kom fram först när pappersjobbet kom på tal och jag klargjorde att jag vill se bilen innan jag bestämmer mig. Problemet är att han inte har någon mejladress på annonsen och inte heller någon hemsida . Hur hanteras priset på 12900 när det står "redovisar moms"? Är 16% avdragsbara som privatperson eller tillkommer det någon moms? Tackar på förhand. Bond |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.