AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
548

Tvätta filter med olja?

li
119
lindstrom
Bmw 528
Alpinvit
Fin =)
Vart köper man olja för att tvätta luft filtret? För det är väl nån slags olja...Har ett öppet kn filter

mvh Peter
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Oljan används till att olja in filtret efter rengöring och finns att köpa på t.ex mc-firmor. Själva rengöringsmedlet finns oxå där, men det funkar lika bra med lite vatten blandat med diskmedel.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
nada glöm det tvätta ur filtret med avfettning jävligt noga att få bort gammal olja SEN varmt vatten och diskmedel skölj låt torka olja in.
ps allt beror på hur rädd man är om motorn ds
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Viktigt att du sköljer FRÅN den rena sidan så att smutsen spolas ur filtret och inte trycks in i filtret, låt det sedan sedan självtorka. Försök inte att blåsa rent/torrt med tryckluft. När jag tvättar mina filter till bil och MC så brukar jag sänka ner dem i en balja med vatten/diskmedel. Viktigt att du inte sänker ner den för djupt så att den "rena" (sidan mot insuget) översköljs av det smutsiga vattnet. Efter att filtret legat en stund så att smutsen har lösts upp så sköljer jag ur det (inifrån och ut) och låter det sedan torka. Är smutsen och oljan borta så blir filtret vackert vitt igen när det torkat. Sedan när det är torrt så oljar jag in det så att det blir rosa till färgen igen. Ha inte för mycket olja på filtret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.