|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu hittat varför det har kommit in vatten på alla golv i min E30.. jag slet loss den stora mattan i bilen och framskärmarna och hittade två styckna relativt stora rosthål, en på förar- och en på passargerar -sidan. Man ser hålen när man tittar bakom där framskärmarna suttit, hålet på förarsidan är högt upp och väldigt svåråtkommligt. Hur ska jag nu göra för att få bort hålen, ska man ta bort rosten och sedan pungtsvetsa dit en plåtbit å sedan täta, eller finns det bättre sätt?? | |
|
kapa väck plåten runt om så att du får ett fyrkantigt hål, sen slipar du plåtrent runt kanterna så att svetsen fäster bättre...sen klipper du till en plåtbit som du sen punktsvetsar fast..sen lägger du på grundfärg både på insida och utsida, ta gärna för mycket...sen tar du body (gärna den tjockare tjärliknande varianten) och kletar på så mycket som möjligt... jag har gjort detta på min e30, på passagerarsidan .. BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Tack för hjälpen! Då blir det att göra så när man får tag i nån svets, ska nog försöka låna grannens imorrn. |
|
|
Under mekartipsen här på sidan har vår vän Hasso skrivit ihop en utmärkt rostlagningsguide. Kan säkert vara till hjälp. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
AIex |
Tjenare har precis haft samma fel i min 325 e30 men jag utbilldar mig till plåtslagare så det tog inte så långt tid och laga det! Jag hade ett rosthål vid förarsidan och rosthålet var högt uppe och man kunde inte komma åt det så lät men jag tog bort vänstra framhjulet och innerskärmen så komm man åt det mycke bättre sen slipade kapade jag i golvet så jag fick ett fyrkantigt hål och sen slipade jag rent vid sidorna. Sen gjorde jag en plåttbit som var lika stor som hålet och punktade dit det. Glömm inte att kolla så att inga kablar är ivägen när du kapar i golvet annars kan du få mycke att göra sen. Sen när du har punktat dit den så tar du lite grundfärg runt om där du har svetsat sen kittar du när grunsfärgen är torr sen sätter du dit allting igen. Hade gärna hjälp dig om jag hade bott nära dig! Mvh/Alex |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.