|
|
|
|---|---|
karlerik |
Hej Ja nu har jag bytt alla de nödv.kond.enl mektipset på bimmer sidan.allt funkar utom tankm.som visar full tank o ekom.mo pendlar ngn.som hat ngt, tips Roger 525 - 89 |
karlerik |
Ja det vra ju tråkigt att det inte finns ngt,svat ..men väntar ett tag till..sen blir det båtsänke av dyngan.. Roger. |
| Min ekonomi mätare är också död? | |
|
Det är en god ide att när man har panelen isär så kollar man alla lödningar på korten, även spolarna på visarinstrumenten bör mätas upp. FAF |
|
karlerik |
Tack för svaret..vad vi kan se med blotta ögat så är alla lödn.ok. men vi kollar spolarna oxå ..allt annat funkar o visst kan man köra på trippm.men sitter det grejor i bilen så ska de funka oxå..sån e jag ..så tack så länge Roger |
Paap Reeder |
Hej karlerik! På E 28 räcker det inte att man studerar lödningarna med lupp. Jag lödde om alla punkterna. Viktigt att Du inte har för "stor" lödkolv samt att egentligen borde man ha en hårtork på kallluft som kyler kortet medans Du löder ty det tar en stund och blir rejält varmt "medans timmarna går". Vet inte om Ditt instrument är byggt som till min E 28 men om den är det så måste Du titta extra jäkla noga på det vita bandet av trådar mellan instrumenthalvorna. Tro det eller ej men en av trådarna hade vibrerat av i min kabelhärva. Man måste ohmmäta medans man rör kablaget fram å tillbaka. MVH /// Paap R |
karlerik |
ok tack vi kollar igen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.