AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
627

Irriterande ljud i vä framdörr.

Visa användare
27
Dalatarzan
528i -98
Vid "snabba" gupp hör jag ett missljud som låter ungefär som att jag skulle ha något i dörrfacket, vilket jag inte har. Ett sorts skramlande ljud, (svårt att beskriva ljud). Är det någon som har en aning? Är det ett känt problem? Kan det vara något som har lossnat i dörren? Vä framdörr.

Dalatarzan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Har läst här på forumet att det mest troligt är den s.k. dörrnäsan som har ett litet "glapp"...Ev kan det hjälpa om du smörjer med någon form av litiumfett eller lindar lite tejp runt densamma..

Annars så finns väl också möjligheten att byta "näsan" för en mindre summa pengar..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Glömde skriva att det antagligen går att justera också...
Mvh Janne.
JO
123
JOP
535i E34
Jag har samma bekymmer, dock höger sida. Trodde först att det var ngt i framvagnen, men det låter nästan som om det sitter i dörren, närmare A-stolpen ungefär.
Hur ska man beskriva ljudet? Tja, i min stilla sinnevärld så ser jag en 30-60 cm lång förstärkningsbalk av veckad plåt som sitter fastskruvad i ena änden och (med borttappad skruv) ligger mot plåten i dörren i andra änden. I små gupp kommer ett snabbt "flomp-flomp-flomp"-ljud.

Någon annan som känner igen detta?
Någon som har lösningen?

/JOP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.