|
|
|
|---|---|
|
Var och tvättade bilen nyss, och passade då på att inköpa en flaska Turtle Wax Wheelclean som lovordats här på forumet. (Eller har Turtle nåt annat fälgrengöringsmedel som jag missat?). Jag spolade rent fälgarna med högtryck, sprayade ett lager fälgrengöring och gick på lite lätt med diskborste. Som tidigare utlovats så rann all skit av när jag senare gick på med vattenslangen igen... mycket bra och smidigt tyckte jag! Tog en fälg i taget, å när jag var nöjd tvättade jag raskt av resten av bilen (med Sonax bilschampo... inte med fälgrengöring =). Körde sen den sedvanliga lilla rundan för att torka de delar som inte fick sig en omgång av sämskskinnet innan jag körde hem och parkerade. Då såg jag till min stora förskräckelse hur en fälg blivit ganska ordentligt flammig av fälgrengöringen! Vad göra?? Tyckte inte jag lät medlet sitta i så länge, och det hann inte torka innan avspolning tyckte jag... Fast det kan ju kvitta nu. Just nu är jag mest intresserad av hur man åtgärdar flammiga fälgar... nån som vet? MVH //Koffe, som gillar Breytons fälgar mer när de är skitiga än när de är flammiga... =/ | |
dunstan |
Sonax rubbing är en variant för att få bort flammigheten från fälgrengöring/avfettning som verkat lite för länge. Prova dock på en liten yta först för att se att det blir bra på just din fälg. Avlusta med Sonax polish. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.