|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som åker med ett transportfordon till tyskland inom kort som kan hämta en bil? Kanske tips hur man få tag på de som vill göra det... MVH | |
| Sök och du skall finna... finns ett flertal trådar om detta. | |
|
Tack! Det måste vara billgast att åka ner med transportsläp, som jag uppfattade det så behöver man inte köpa skyltar i så fall, vilket underlättar en hel del... |
|
|
Men det tar färjerederierna igen med råge när du har släp på bilen.... 130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!! |
|
| Man kan ju åka genom bron, va? | |
| Man kan väl inte bara släpa hem en bil. Måst väl ha exportdokument i alla fall om du inte har exportskyltar. Så lätt är det väl inte? Kör över bron istället för genom. | |
|
Man behöver inga exportdokument. /T.P. Länk |
|
|
Exportdokument!?!? johan det är 2003 vi bor i EU, du behöver samma som här hemma ( kvitto och "regbeviset") bron jovisst 550:- (enkel) bil + släp.... plus Rödby puttgarden färjan 570:-(enkel) så det blir pengar på det sättet med... 130 på motorväg, en mänsklig rättighet!!! |
|
| ok, ÖVER bron då. billigast att helt enkelt köra hem bilen... | |
| Å fasen, jag hade med mig exportbevis på min Vo...vo från Skottland. Sålde visserligen skiten när jag kom hem. Högerstyrd 940 från 92 inköpt året tidigare för 11.000.- var inte värd så mycket i Sverige:=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.