|
|
|
|---|---|
|
Har en Bmw 318I årsmodell 97. Bilen går kanon men tyvärr krånglar ac ibland. Den fungerar för det mesta med ibland lägger den bara av helt display slocknar sen kan den 10 minuter senare fungera igen lite retligt nu när det börjar bli varmt. Hoppas någon har ett tips på vad det kan vara. Mde vänliga hälsningar Pontan | |
|
Tjena! Vad jag vet så är det ett standard fel på dom första årsmodellerna med digital klima, ta och sök efter det med sökfuktionen så kommer du hitta en massa om just det problemet. /Mvh Glenn |
|
stefannorr |
standardfel : ( kostar cirka 2700 kr att byta display |
|
Jag vill påtala att det är ett konstruktionsfel i elektronikenheten. Kablaget som går in till enheten sitter inte fast som den bör. Det finns inget som förhindar vibrationerna från kablaget går direkt in till elektronikkomponenterna. Komponenterna vibrerar loss efter ett tag. Om du har lödkunskaper och rätt typ av lödkolv så är det relativt enkelt att fixa problemet. Du behöver inga elektronikkunskaper bara sunt förnuft och lite tur. Det är någon komponent vid denna kontakt som har lossnat. Lämpligt är att försiktigt förbättra varje lödning för dessa komponenter. Det går inte se sprickan då den är mycket liten samt att kortet är lackat. Det kan räcka med att du rör lite på kortet så kommer det att fungera ett litet tag. Men för att ett varaktigt årgärdat måste du "gå in" med lödkolven eller köpa en ny elektronikenhet. |
|
|
Kalle_kula: exakt de du skrev där ska jag försöka göra imorgon.. /NiFE - Nice life |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.