|
|
|
|---|---|
|
Har en 520i Touring -98 (e39), som oftast bara startar på några cylindrar när den har stått still i c:a 2 dagar. När detta började hända så lät det bara konstigt, nu ryker det kraftigt när det händer. När jag stänger av bilen när detta händer, och startar igen efter c:a 30 sek går den som om inget hade hänt. Min BMW verkstad har gått bet på mitt problem. Hoppas på hjälp här!!! | |
|
Kan det vara låg batterispänning? buytt batteri på bilen sen ny, dåligt sopppatryck? |
|
| Batteriet är ok. Bränsletrycket är mätt ok. | |
|
Kolla startbatteriets status! Börja med att mäta spänningen på batteriet. Är det lägre än 13 volt, bör du ladda det. OBS! Det kan ta upp till två dygns kontinuerlig laddning för att ett gammalt urladdat batteri skall bli fulladdat igen! Om batteriet inte vill ta laddning, är det bara att byta ut det. Om det är originalbatteriet som sitter i bilen fortfarande, är det nog stor risk för att det är dags att byta det. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Låter som någon form av kontaktproblem...Du har kanske redan provar att rengöra div elkontakter med någon form av kontaktrensspray? Hade ett liknande fel för ett tag sedan då var det dålig kontakt till luftmängdsmätaren + ev spjällhuskontakten..Visserligen inte tillnärmelsevis likadan bil(535i E28) men dina symptom är nästan exakt dem jag fick.. Mvh Janne. |
|
|
...där var man lite sent ute! Mät även över polerna när du belastar batteriet (startmotorn går), då bör spänningen åtminstone inte vara under 10 volt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.