|
|
|
|---|---|
|
Hej. Idag höll jag på och felsökte lite på bilen eftersom den bluddrar vid 2-3000 varv ibland. Jag tog då bland annat ur luftmassemätaren och gjorde rent den eftersom det fanns lite olja/fett på den ifrån sportluftfiltret. Tyvärr så råkade jag ha sönder den minsta utav de tre stiften inne i mätaren. Vad jag undrar är om avgasvärdena kommer att påverkas utav detta? har beställt ny luftmassemätare ifrån en skrot men kommer inte att hinna få den före imorgon bitti då jag ska besikta bilen. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk | |
| när min luftmassemätare var sönder var alla avgasvärden för höga så det gick INGET bra att besiktiga.... | |
|
Väcker en gammal tråd... Min M3 har orolig tomgång, & "tvekar" ibland vid gaspådrag..endast vid lägre varv, pigg som en mört i det högre registret... Hur går man tillväga för att göra rent LMM? svårt? är det klumpen som sitter efter luftfiltret...& kan den vara boven i dramat? Tack! |
|
M3-Mackan |
Samma fråga som "Mosse" vart sitter LMM? -Mackan- |
cane |
Gäller M5 e39 som ju har 2st LMM, men samma princip: Länk |
|
Min M3 bluddrar när den blivit lite varm och då från 700-6000 varv, detta kom efter en massa regn.. Kan det ha komit upp vatten på lambdasonderna eller vad är fel. Ibland så går den rent (mellan bluddringarna) men så fort jag motorbromsar så bluddrar den igen.. Har rengjort tändstiftbrunnarna och sprutat i lite rostlösing i tändhattarna. Bilen går ok i max 5 minuter så kommer bluddret tillbaka igen. /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.