AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.018

Är det enkelt att stjäla en front?

To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Hejsan jag hade tänkt köpa en ny front.

Allt som allt kommer det kosta ca:7500-8000:-

Då undrar jag om det är lätt att stjäla en front från en bil?

Fick mina speglar stulna härom veckan.

Skulle bli mindre glad om en svindyr front blir stulen.
Om det nu skulle vara lätt att sno den .Har ni då några tips på hur man får den mer stöldsäker?

Mycket tacksam för svar .
MvH/Tommy

Länk
Jag vet inte hur lätt det är att stjäla en front, men det har funnits folk här på forumet som har blivit av med sina fronter, det vet jag. Så helt säker vet jag inte om du kan bli.
Larm är ju ett alternativ.

Mvh
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det mest stöldsäkra är att inte montera dit den, men det var väl inte det du ville höra.
Det går att koppla på larmslingor på de flesta billarm, de larmar när slingan bryts, men då är det ju oftast försent för när de väl har ryckt loss den så hinner de iväg.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Har man monterat en front en gång så vet man hur lätt man tar av den. Tar max 1 minut.

Men, om du har larm till bilen så slipper du väl självrisken vid stöld?

/Edvard
BMW CS # 4503
Det kanske går att sätta dit låsmuttrar.......Eller kanske inte??

//Danne
Jo
47
Jocke Plåt
Mkt utrustad
318 -92
En enkel mteod är att svetsa fast muttrarna lite lätt, sen kan tjuven slita sig trött, har gjort så på min e36a, har fått bortslitna lister, men inget mer....
Om fronten är tillverkad av glasfiber så spelar det ingen roll hur många bultar man har skruvat på för fronten ger mä sig och spricker. Sen är det bara att ta den och springa:)
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Har funderat på det där med larmslingor..Jag har cargard 950s på min kärra.

Men kan man koppla in slingorna själv eller måste man lämna in bilen? Har man kopplat in larmslingor så borde ju tillochmed självrisken reduceras vid eventuell stöld

Länk
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
coupepower: du får de å låta som att du gjort det några gånger!! ..jävla bandit! :P *inge illa menat* ;)

/NiFE - Nice life
Bmw ludde
NiFE...

Han är inte ensamm att tro det, det ända som är bra med glasfiber är att det är lätt att laga om det går sönder =)

Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
he he.... nån kan ju försöka sno min reiger infinity.... tss.... tss.... try me :)
Lät svetsa fast fronten på min fd M5 -91 (4 bultar), spelade ingen roll, en morgon var den borta (igen)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.