|
|
|
|---|---|
|
Tjena, är en kille som ska fylla 18 snart, kan inte mecka så mycket själv så det ska vara en bil med kvalite och driftsäker mm ska lägga ut ca 80 -99 000:- mvh/Erik Regnell | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En 518/520 E34 av de senaste årsmodellerna bör du få gott och väl för den pengen och får några kronor över på repkontot. Bör väl vara den stabliaste och driftsäkraste du kan hitta. ///MVH Hasso Länk |
|
Borde nästan vara bättre att satsa på en 520/523 e39 96:a för de pengarna om man vill ha en femserie. Tre serie. 320/323 e36 98:a kanske eller 316/318 också förståss. /Simon |
|
|
Frågan är vem du ska lyssna på Hasso eller mig...Hasso är inläggskungen.....:-) /Simon |
|
|
Stirra dig inte blind på inköps- och reservdelskostnaden. Kolla även försäkringspremien, den är dyrare än servicen =( /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
hmm... gillar 3serie bättre änn 5serie!!! men grejen är att jag ska göra en sleeper av den, banta den på vikt mm, ska man kanske statsa på en M3:a från 86+ då kanske?! den ska va lätt som en fjäder!!!! vart får man tag i plast dörrar exc....?? /Regge |
|
Rotti |
318is e-36 går billigt och är en pålitlig bil..eller en 325 e-36.. simon....vad får man för e-39a för 80-90 tusen???ett lik eller??. |
Aldric |
Köp min bil, sen lägger du 60 000 på lätta kolfiberkarossdelar. |
| Eller så köper du en 323ti Comapct, den kommer du har roligt med. | |
|
Rotti, är inte en anhängare av "man får vad man betalar för" mantrat så min förklaring är enkelt. Kan du visa att man inte kan få en e39a för det priset? Tidiga och inte allt för välutrustade e39or främst 520 och 523 börjar under 100KSEK både här på BMWpower, blocket och övriga annonsmarknader. Annars kan man importera själv, kollade snabbt på mobile.de, inga problem att få en e39 under 15 000 mil för klart under 100KSEK. Dessutom gällde intervallet till 99 KSEK och inte 90 KSEK eller? /Simon |
|
| Köp en mörkblå 325i Coupe med svart skinn, full M3 optik,18" BBS,fet stereo o STOR vinge.....:-).Skämt åsido köp den bil som känns rätt!!!Fast först bör du se till o fixa kortet..... | |
|
Slår ett slag för 325 E30...otroligt rolig å köra,får mycket bil för pengarna helt enkelt!! Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
Låt oss vara lite allvarliga för en stund: [:-)] "det ska vara en bil med kvalite och driftsäker mm" Frågan är om det ska vara en BMW då? Som hasso sa i ett annat inlägg: "Det är inte den bättre kvaliten som gör BMW dyrare utan körglädjen:))" |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag inberäknade även försäkringskostnaden när jag valde en 518/520 E34 för en 18 åring är det ju den största utgiften näst inköp.Samt att en sen E34 är nog det bästa som BMW byggt. En E39 för den pengen kan man få som Simon säger, men där är det långmilade bilar, som kan kosta i rep istället. Därför valet att leta en lågmilad E34 i fint skick. Först ska man ha en drift säker och pålitlig bil, sedan helvänder man och ska ha en gammal M3 som man ska skruva sönder vilket man inte var så bara på i första inlägget :))) JAJA de barna :DD ///MVH Hasso Länk |
|
Jojjo E30 325 och E39 523, båda kostar de runt 80-100k??????? :P M5 E34 blir mitt val, då försäkringskostnaderna inte omnämns som relevana i inlägget... Eller ser GURUN saker som vi andra inte vet om? ;-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
Men Kalle lille då, har du skygglappar eller om inte försäkringspremien är relevant när man är 18 år, dessutom är en M5E34 varken lika pålitlig och driftsäker som en 518 pga fler och betydligt dyrare saker som går sönder.Och sedan bygga om en M bil till sleeper med plastdörrar är väl du och så införstådd med helgerån. ///MVH Hasso Länk |
|
Förstår inte heller kovändningen. Först ska vi ha en trygg och pålitlig bil som man slipper skruva med, för att raskt tycka att en gammal M3 är bilen hela dagen. En sak är säker iaf, eller ivf nästan säker; en ung kille med de stålarna ska inte ha en E34. Liiite gubbvarning. Nä hörru Regge, köp en E34 316-318 och släng på ett sportavgssystem, klistra ett M-märke i aktern. Så är du mer än hemma. Copy |
|
| jaja, E36 316-318 skulle det stå... | |
|
Hasso, Jodå de ÄR relevanta som attan, men det nämns ingenstans i inlägget att ett kriterie är billig försäkring det är så jag menar :) Copy, Är din mailaddress död? Har sänt dig ett par mail utan att få svar så antingen strular något eller så har du inte orkat med mig :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
ok skit i de där med driftsäker mm, de skullelåta som jag kunde lite om bilar :) ne men grejen är att jag vill ha en hyffsat billigbil medprestanda, och Coby, snella gud, tänk dig om du står på rödljuset coh folk tror du har en M3:a!!!! å så e de en 318!!!! ne du de går bort Helt... de ska vara eckta vara annars blir de inget!!! men en 328 Limo lockar fin fint!!! /Regge |
|
|
Hej! Har tre förslag: 540 E34, M535 E28 eller M635CSi E24. Den sistnämnda kan kanske vara lite svår att få tag i till de pengarna, men kanske en "vanlig" 635CSi med feta fälgar. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.