|
|
|
|---|---|
|
Bakre ljuddämparen på min 635 -88 (kat) är slut. Nytt system kostar 8.000:- Kan jag utan större problem sätta dit en dämpare till 535 för 1.625:-? Andra lösningar? | |
|
Ja det borde gå,förutsatt att den kommer från en E28a.Dessa modeller ser ju väldigt lika ut underifrån iallafall.Köp en dålig dämpare på skroten för nåra hundringar och provmontera,ser det ut att passa så är det ju bara att beställa en ny sen,ett tips! 8000spänn? va det verkligen bara bakre burken för det priset?Lite märkligt när ett komplett org system till en M5a kostar 10000? e ju bara nåra tusingar i skillnad. |
|
|
fdfcdc9! Kollade i ETK dämparna ser helt olika ut på bild. Enl. bild så är mittburken på 635 en liten burk som sitter på tvären. Medans 535 har en mittburk som sitter på längden. Stämmer min beskrivning på 635 för dig? Var länge sedan jag var under min. Ni som har 535 stämmer beskrivningen? mvh BLJ |
|
|
Har en -84 635 med en mellan dämpare från en e-28 och slutdämpare från simons. Funkar. Vet att simons sportsystem från e-28 528 passar rakt på 635:an finns både för bilar med eller utan kat.. Orginal hade jag två burkar som "mellan" dämpare numera har jag en lång. Tror att det skall gå motorerna är ju samma. Tobbe |Oo=00=oO| |
|
|
såxåh: Nej det stämmer. Men enbart bakre dämparen går inte att köpa, utan du måste köpa hela systemet från kat och bakåt. bengt: Jag tänkte behålla mittburken och bara koppla på slutdämparen. Och i katalog hos Mekonomen stämde bilderna väl överens. Torbjörn: Tack för tipset. Har du ett ungefärligt pris? BMW orginal är olika uppbyggt om bilen har kat. eller inte. Det säger Carlson Bil i Örebro. Är också frestad att dra helt rena rör från mittburken och bakåt, men då kanske jag måste använda hörselskydd i fortsättningen... |
|
|
Jag har en Simons 3" singel rör "fusksvetsat" dvs ihopa svetsat två rör till ett och sedan simons burken stående(i förhållande till bilen) och en ny splitt i slutet med dubbla slutrör som orginal. Hittade den på nätet beg för 600 kr. Låter bra lite högt ibland. Ekar ordentligt mellan husvägarna när man gasar i stan. Hittad länk på "en riktigt" simonsslutburk: Länk Scrolla ner efter andra bilden.Titta efter e-28,e-24. Rena rör från mittburken och bakåt blir nog lite väl ljudligt. Tobbe |Oo=00=oO| |
|
|
Nu kan jag berätta, 535 E28 ljuddämpare passar med MYCKET små justeringar till 635 Csi -88. Men.........den bakre dämparen behövs ju för f-n inte. Det går knappt att höra skillnad med eller utan dämpare. Så jag lämnar tillbaka ljuddämparen och drar rena rör.... |
|
|
Tror att din kat tar bort lite ljud. Utan slutdämpare brölar det bra mycket. Tobbe |Oo=00=oO| |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.