|
|
|
|---|---|
|
När det återstår c:a 40 % av sommardäcken så börjar ljudet från framdäcken bli allt högre, efter ytterl .mil så uppt. jag att utsidan på framdäcken är ojämnt nötta det känns tydl när jag drar handen över däcken. Sätter på nya däck men samma sak händer igen när c: a 40 % återstår av däcken. Jag har följt instr. boken vad gäller lufttryck c:a 2,1 kg men det är tydl för lågt har nu ökat till 2,6 Kan för lågt lufttryck vara orsaken? Har bokat tid på BMW-verkstad för kontr. av hjulinst.är BMW- verkstan bra på detta? Bilen är en 97-a 523 i /"Keppe" | |
|
Be dem kolla av bussningar och leder i framvagnen. Även dämparna kan va slitna det kan orsaka detta. Lufttryck likaså. dämpare bör bytas efter ca 15000mil. Vid 10k mil är mer än 50% av effekten i dämpanr aborta... Mvh Asken |
|
|
Jag har haft bilen sedan den var ny, däckprobl. redan vid första omg. sommardäck inget probl. med vinterdäcken. Bilen som i övr. är en toppenbil har bara gått 10.000 mil. |
|
|
Hej Keppe, Min polare har också en 523i 96, han hade exakt samma problem som du och trodde på däcken. Han hade kört väldigt hårt ute i Europa med max last. Han bytte däcken men problemet kvarstod. Det visade sig att det var höger framhjulslager som var på ”G”. Han bytte det för 2veckor sedan och nu är den tyst. /KG |
|
|
Hej KG Förstår vad du menar men mitt probl. är att när jag sätter på nya sommardäck så funkar det perfekt i 1500 mil sedan börjar den ojämna nötningen av framdäcken göra sig påmind. Keppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.