|
|
|
|---|---|
|
Min lampa för airbagen lysser. Var inne igår och frågade vad det skulle kosta att fixa. Mellan 1500-2500kr sa han till mig. Bara för att släcka lampan skulle dem ha 350kr. Finns det något annat sätt att fixa det på? | |
|
Har oxå en tänd Airbaglampa och tänkte nollställa den i samband med oljeservicen. Men va fan inte 350kr för att bara nollställa lampan, var fick du d priset? Om jag har förstått det rätt så tar det typ 2 min att fixa. Skall kolla med min BMW verkstad här i Hbg. Någon som vet om airbaglampan kommer att släckas i samband med service återställningen? Elller kommer de att ta extra för en så enkel operation? Mvh Jimmy |
|
|
BMW solna vägrade släcka min om de inte fick göra en analys först, vilket de ville ha mellan 600-1200kr för. 100kr tog bromma bil och motor för att släcka lampan, inkl analysen. |
|
|
Jag har en 320d -00, har också haft problem med airbaglampan, det fixades gratis. Det var tydligen en kabelhärva på passagerarsidan som krånglade. Du kan ju alltid be dem kolla om det finns någon serviceorder på det. |
|
|
Bromma bil och motor släcker den för 100kr, de kan också se vart den eventuella glappkontakten är! /Henrik |
|
|
Bytte lampor i instrumenteringen och resultatet blev en blinkande Airbag lampa! Tror nog inte att det tyckte om att vara strömlöst?!? Har hänt på min 730 också! kostade då runt 300 kr att nolla det! Mvh Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.