|
|
|
|---|---|
| någon som vet vilken kod det är för att släcka ner airbag lammpan på instrumentpanelen.på en e46 | |
|
Jag har oxå det problem, med airbaglampan som lysser. Hur fixar man det? Jag var inne och frågade igår på BMW och dem sa till mig att det kostar mellan 1500-2500kr. Bara för att släcka lampan tar dem 350kr. Kan man själv fixa det? |
|
|
Bara släcka lampan?? Varför inte åtgärda problemet och köra en säkrare bil? |
|
|
Hade samma problem i vintras, BMW Solna kollad igenom felloggen och återställde lampan. Verkade som ett vanligt fel på e46. Inget fel på airbagen. Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse |
|
| Anders. Bilen är säker. Jag snackade med BMW och han sa att det var ett ganska så vanligt fel. Det är oftast något glapp i någon sladd. | |
|
Ja, om man vet att det bara är felindikering så förstår jag att man inte vill punga ut med 2 lax i onödan. Men kan man verkligen VETA att det bara är falsklarm? |
|
|
hmm.. kanske samma fel för mig då. Lampan tändes på min E46:a igårkväll. Hur kollar man att airbagen verkligen fungerar utan att krocka bilen? :-) Jag kör nog iväg till BMW o låter dom kolla för säkerhets skull. ingen säkring eller så man skall kolla? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Normalt tidigare har det varit så att lyser lampan så är systemet urkopplat fungerar alltså inte vid en krock. Om detta tvistar de lärde även BMWs verkstäder har olika uppfattning vad som gäller. Däremot så kan man få tjuvindikeringer vid glappkontakt som tänder lampan. som man kan släcka och sedan kan det gå länge innan den tänds igen. vanligaste felet är ju kablaget till stolarna för bältessträckarna eller sensormattan i passagerarstolen. Men en avläsning med diagnosprogram talar om vad som orsakat felet, och då får man ta ställning till vilket ev åtgärd som behövs eller bara köra vidare vänta och se o den tänds igen. Sensormattan kan man simulera bort på ett ganska enkelt sätt. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: Jag körde en diagnos på min bil och det var falsklarm i sensormattan sade de. Dyrt att byta den mattan tydligen då man måste av med klädseln, så hur gör man för att 'simulera bort' tjuvindikeringarna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.