|
|
|
|---|---|
|
Förra året i oktober bytte jag båda stötdämparna fram. Bara den ena var kass, men dom rekomenderade att byta båda. Innan jag bytte kändes det som om inte stötdämparna "tog upp" ojämnheterna, utan bara "småstudsar". Det lät och kändes också väldigt obehagligt. Nu hör det till saken att idag med 2 nya känns det lite sådär fortfarande, precis som något är löst!? Känns inte som om dämparna får jobba till fullo! Något stag eller bussning? Någon som har en idé? Bilen har gått ca. 16000 mil. Mvh //Niklas | |
|
Tung framvagn på de motorstarkare E39orna. JAg bytte momentarmsbussningarna samt främre och bakre länkarmarna till framvagnen på min 540, det blev som en ny bil... Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det vanligast skramlet eller oväsendet är väl de sk"skrammelstaget" Pendelstöden på BMWspråk Brukar låta när man åker över ojämnheter och tvättbrädevägar. . Sedan kan det vara krängningshämmar bussningarna som är dåliga så att nått ligger mot karossen.check mail. ///MVH Hasso Länk |
| Nån som vet vad dessa kostar? Det börjar nog närma sig ett byte för min del, jäkla potthål och vägbulor! | |
| Pendelstagen kostar en tusenlapp sida och länkarmarna vill jag minnas ca 1.5ksek. En frisk och kry framvagn blir topen av en 4hjulsinställning som topeen på moset:) | |
|
Pendelstagen kostar väll bara typ 300:- per sida om jag inte minns fel? 1000:- inkl arbete att byta kanske. /Jesper |
|
| Sorry mitt fel, det var inre och yttre styrstag mitt pris gällde., | |
|
Tack alla!! Kollar detta..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.