AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
431

Färddatorn visar -37° c

Min "färddator" visar -37° c..
Någonting måste ju gått av eller vara kortslutet..

Den där saken som känner av temperaturen -är det någon som vet vart den sitter? Är det någon som varit med om detta felet?

/per
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Tydligen avbrott om den alltid visar -37, kolla

Länk

Sök på forumet och du skall finna.
li
1.959
liste
535i -89
Japp, det är givaren som är kass eller ett brott på kabeln till densamma. Givaren sitter i frontspoilern, så det är bara att krypa under och leta. :)
man tackar! :-)
Axel
På vänster sida i spoliern i samma kanal som leder kylluft till bromsskivan.
MVH Axel

Bromsen är fartens värsta fiende.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Om du tittar in i vänster inluft kanal till bromsarna så ser du en metall platta, även den till vänster inne i kanalen, som har en diameter på ca en fem krona, om du tar och trycker ut dimljuset i det lilla hålet före "hållaren" för temp. mätaren med hjälp av en skruvmejsel, så sitter det en kontakt till temp mätaren bakom dimljus hållaren, denna hade det kommit en massa smuts innuti,

Jag tog först rengöringsspray, typ Würts "Brake Cleaner" och rengjorde kontakten, sedan kontakt spray, funkade finfint.

Det kan även vara glappkontakt, följ kabeln upp och felsök!

Lycka till

// Kalle Söderqvist

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
SIBIRIEN!!!!!!!!

Har du råd att inte köra Tyskt?
Länk
Ic
62
Ice
740IA -98
X5 3.0d -05
Z4 3.0 -03
520IA -91 slitvargen
Tjaba! Provkörde för ett antal år sedan en M5 från 91 som var till salu i Malmö. Tempmätaren visade på denna bil minus 30 någonting. Säljaren hävdade att det var för att bilen var chippad och att det var därför den visade så fel. Hur det verkligen var med det låter jag vara osvuret, men det var iallfall svaret jag fick. Kan tillägga att handlaren inte verkade vara helt skrupelfri...

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Ice:
Den teorin som han framförde kan du nog avfärda. Eller misslyckades han kanske med chipningen och chipade fel grej.. ;-)

Mvh
Patrik

Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.