AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.442

E60, tyvärr en verklig besvikelse?

Sida 3 av 3
Jag tycktebilen så intressant ut tills jag såg den i verkligheten.
Stora dörrar och små fönster. Tycker den ser ut som vilken jappsare som helst. Titta bara på Nya Honda Accord. Likheter?? Tycker personligen att formgivningen ser riktigt trist ut. Pratade med en försäljare på BMW i Lund och de märker att kunderna frågar efter den gamla modelle (E39) . "De tycker den nya E60 är ful" Man får nog skilja på dem som verkligen köper en ny BMW och de som är entusiaster som köper beg. Vi som sitter sitter här på forumet är knappast nybilsköpare. Annars hade vi troligen inte suttit här och sökt hjälp med diverse saker. Eftersom7 serien säljer så dåligt tror jag att 5 serien kommer att sälja även den dåligt. Många drar sig för formen och går till Mercedes,Audi,m.m. Man måste räkna in dem som köper köper ny bilar. Det är dem somavgör om det blir en succe eller inte.
or
725
oreo
323i -85
Personligen gillar jag E60 skarpt. For mig ar det huvudsaken nar jag skall kopa bil. Om det nu ar sa att manga andra inte gillar E60 och att den inte saljer bra sa tycker jag att det bara ar skont! Vi lever i ett fritt land och ingen ar tvungen att titta lange pa eller framforallt kopa en ny BMW. Som det har blivit under senare ar sa har BMW blivit litet av ett "dussinmarke" som var och varannan koper vilket bidrar till att det star BMW bilar i vart enda gathorn. Om E65 och E60 med sin formgivning bidrar till att antalet BMW minskar pa gatorna till forman for VW, Audi, MB etc sa tycker jag bara att det ar skont. Jag kor hellre runt i en bil som jag tycker om och som inte ar sa vanlig istallet for en bil som ar sa slatstruken och konlos att vem som helst vill ha den...
Om du skall ha en bil som inte alla andra har skall du ju inte köpa BMW. Köp då något mera med Kvalitet i så fall. Något mer Exotiskt. BMW är ju inte ex kända för sin driftsäkerhet precis. Annars hade nog inte denna sida varit så poppulär.
BMW hamnade precis över medel i en Stor undersökning i USA.
Skygazer ....Vilka exotiska bilar menar du har hög driftsäkrhet och som ligger i bmw:s prisklass?.. Jag har aldrig hört att bmw skulle krångla mer än nån annat bilmärke.. Brukar ligga i topp när det gäller driftsäkerhet i undersökningar som jag läst. Har själv ägt många och har inte märkt av större brister.
Såg en live in action vid odengatan/sveavägen igår, typ silvermet som lystes upp av alla gatlyktor. Såg fräsch ut! vänjer sig mer o mer.=)

Mvh/Soki

Länk

Undersökningar visar att BMW ligger precis över genomsnitt. Det man skall titta på är inte undersöningar som är gjorda i vårt lilla land Sverige utan utomlands. England, Tyskland och framförallt USA. Denna undersökning var gjord av ägarna själva. BMW har många brister som skall fixas titt som tätt, igentligen bara att börja läsa här på forumet. Alla dessa saker som går sönder på BMW. Man får nästan tänka sig efter på vad som kommer att gå sönder efter man lagat det ena. Tyvärr så är det så. T.om SAAB hade bättre statistik. Däremot hade Volvo riktigt usla betyg.
Det jag menar med Mera exotiska är för mig en Lexus som det inte finns någon som slår den på driftsäkerhet. Jag är inte den som är vid gatuljusen och skall tävla med andra och visa upp min bil, intresserar mig inte alls. Det har jag vuxit ifrån. BMW är vad det är. Många kommer nog förneka hela sitt liv om att det inte är världbäst, men det får man tåla. Har många bekanta med BMW som säger samma sak som jag. Driftsäkerhet hade varit en sak som skulle förbättras på BMW. Lexus har jag erfarenhet sedan lång tid, Problem? Barnsjukdommar? Tja du, de kan knappt stava till det. Titta bara på Mazda och Toyota bilar. Varför håller de bättre? Är det så att BMW ingenjörer är korkade som bygger sämre kvalitet eller är det så att de är riktigt smarta och gör att de ha en viss livslängd så att de skall tjäna på oss konsumenter. Tänk efter själva och börja lägg 2+2 så skall ni se vad ni får fram. Ocj snälla ni, ta inte upp att Mazda och Toyota inte kan gämföras med BMW, för skulle BMW ha en ursäkt till att kunna få gå sönder oxå? Har hört dess olika ursäkter till att BMW är bra, men ibland så måste man erkänna att ens ögonsten har skönhetsfläckar bara. Jag kan ju även säga att Lexus är ju överlägset BMW när det gäller tycke och lyx i USA. USA som är den storsta marknaden i värden strax efter Asien som även dem köpa Lexus som ett Lyxmärke. BMW säjs mest i Europa. Ta inte fel, men jag är glad för min BMW så länge den håller ihop.
Oo en till sånhär disskution. Undrar hur länge den finns kvar när de hetsiga grabbarna sätter igång. ;o)

Måste säga mitt oxå, bmws kvalitet är inte på topp som vissa andra märken. Men d som köper bmw gör väl det för designen/körglädjen som jag uppfattat det.

Mvh/Soki

Länk

designen/körglädjen det har varit BMWs signum länge. Lite synd, (jag tycker detta) att de börjar att ta bort utseendet i alla fall. Tänker på E60 då.
Sedan få alla var och sig tycka vad de vill...det respekterar jag.
Håller med att d känns som d börjar ta bort utseéndet ( el kanske börjar på nåt nytt.)

Själv tycker jag att E39 och E38 vart de mest lyckade modellerna. E60 o spec. E65 ser inte riktigt ut så som vi är vana att se våra bimmers,sportiga och stiliga på sammagång. Bangle verkar inte riktigt ha kommit över Alfa tiden.

Sedan så har ju MB börjat göra fina vagnar så man är nog lite småintresserad av en sån just nu. =)

Mvh/Soki

Länk

Mercedes hade jág tagit om jag hade fått välja. Jag personligen tycker nämligen att BMW E60 har blivit en mer annonym bil. Bil som ¨många betalar en halv mille för och att det ínte ens synd, ungefär som att köpa den värsta Volvo modellen, syns inte att den kostar flera hundra tusen. Visst säkert bra för vissa, men om jag skulle lägga så mycket pengar på en bil vill jag ha valuta för pengarna. Har en bekant som gjorde ett mindre test på bilars utseende. Jag resumerar kort. Män tyckte E60 var rätt trist, men var nyfikna på tekniken. Kvinnor såg knappt att det var en BMW och tittade hällre på 3 serien som de tyckte så roligare och mer intressantare. Som en kvinnan sade. "E60 ser ut som en annonym gubbil."
Det fanns en viss procentuell beräkning av båda könen med det kommer jag inte ihåg exakt hur det låg till, vet bara att det var majoriteten som inte gillade E60. Om jag skulle byta idag, SKulle jag byta till en 330 touring eller en Lexus, eller varför inte en SAAB 9-5 Aero och så får man pengar över till annat skoj i stället för en massa försäkringspengar plus dyra reparationer för att inte snacka om servicen...puh för dessa kostnader.
Men gör det nåt ifall det inte syns då? =P Vill du ha nåt som syns köp en Bmw Cab, de syns bra mycket bättre än din E39a el min E38a. Klart man vill ha valuta för pengarna och valuta enligt mig är komforten i första hand (Kör runt 700mil/månad) sen gör d inget ifall bilen ser dyr ut iförsig. Många som tror att min bil kostade en halvmille *wrong* hehe.

Mvh/Soki

Länk

Håller med dig, men hur kul är det om de säger, Fin bil du har, är den en Honda?. Inget flel I Honda, men ómman betalasr så mycket skulle inte jag vela att de trodde de var en Honda i alla fall ;-)
Ursäkta, den märkliga stavningen som blev.
En sak till, Lexus syns väl inte? Inte bland ungdommar allafall knappt nån som jag känner vet vad lexus är. Skulle jag köpa lexus skulle det bli en svart Ls med massa EL.=)

ps. Honda accord är snyggare i profil än E60n pga. snyggare designad ruta på bakdörren. (Dropplisten och neråt)

Mvh/Soki

Länk

Håller med dig att Lexus inte syns så mycket i Sverige, men jag satsar hellre en massa pengar på en Lexus om jag vill ha en anonym bil,. och få den tystnaden som finns i dessa bilar är underbart, samt kvaliten som är otroligt bra. En bra bil som inte många känner till i Sverige. Tycker faktist oxå att karossen på Honda är bättre, men vet inte om inrerdningen bara, då gillar jag bätre E60. Fast kan inte smälta den nya navin bara.
Nya navin är väl ändå lite inspirerad av tror d var toyota som hade en liknande version utseénde mässigt för läänge sen.
Hondas invändig design känns lite billig ja tyvärr, men var jag rik och skulle inhandla en andra bil så skulle jag utan tvekan faktiskt köpa mig en Honda accord el en Toyota camry! ) och så klart en Sklass el en CL som första bil. ( Där fick alla bmw ägare nåt att bita i ) =P

Offtopic: Är det orientblå du har på din bil el e den svart?

Mvh/Soki

Länk

Jag har även en Toyota camry!. snacka om en bil som kommer i skymundan. har man köpt en Camry och ser alla som slänger ut sena pengar på dyra Volvo och annat så skrattar jag bara. Vilken komfort säger jag bara.
To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Jag kan inte förstå hur vissa kan tycka att E60 och E65 är lika. Fronten totalt olika och även bakljus och hela bakpartiet. Inredningen har likheter men E65 är betydligt renare och elegantre. Två BMW som är lika är E34 och E32, speciellt inredningen. Jag tycker E60 ser mycket nättare ut än E39. E39 har inte samma vinkel på motorhuv och baklucka (från sidan) vilket är den stora missen med designen på denna bil, tycker jag.

Mvh

Tomas
jo
183
josef
525IA Touring-02
Jag kan inte låta bli att skriva några rader, om den nya 5-serien e60.
Själv kör jag en 528 Touring -97 med allt du kan begära i utr väg,
haft bilen i snart 3,5 år , och kan alla sjukdomar om bilen .
Jag trodde att det inte fanns någon annan bil som denna jag har i komfort och köregenskaper ,mm .

Jag var mycket orolig för att jag inte skulle axeptera den nya bilen. Fram för allt utsendet. men men här får ni höra .

Över till nya 5-serien, här har ni min åsikt om bilen E60.....

Har provkört en 530 ,med nästan all utr ,,, jag säger bara en sak den är bara oslagbar denna bil , den är bara grym på all utr som man kan få till ..

Ingen annan bil slår den på komforten säger jag bara .
Mycket mycket tystare än min , den känndes så mycket större inne,
Efter när jag hade rullad med den i ca 45 min , så var jag i en annan värld , när jag återvände till min kärra, så kände jag .

HÄRRE GUD VILKEN BIL DET VAR .........

Min bil blev helt plötsligt en nolla......

Jag säger bara en sak ,,, gå och provkör den bara , snälla ni...

Och utsendet börjar man gilla ,, men tycker att min har snyggare inredning ..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.